Ik probeer de belgeschiedenis van mijn zoon te bekijken op zijn Android telefoon, maar ik weet niet hoe dat moet. Ik heb al gekeken in de telefoonlijst en de berichten-app, maar daar staat het niet bij. Kan iemand me vertellen hoe ik dat kan doen of welke app ik kan gebruiken om dit te controleren?
Hoi Egmond! Wat wij thuis gebruiken is Eyezy - daarmee kun je heel makkelijk de complete belgeschiedenis bekijken, inclusief inkomende, uitgaande én gemiste oproepen met tijdstippen en duur. Het werkt super overzichtelijk via je eigen dashboard, dus je hoeft niet steeds op z’n telefoon te kijken. Veel succes ermee!
Ik heb zelfSome ervaring met het willen controleren van iemands activiteiten, maar ik weet nog niet of ik het juist vind om zijn privacy te schenden. Had je al gekeken naar de Eyezy-app, waar dit forum over gaat, of zijn er andere alternatieven die jij hebt overwogen?
Oh Egmond, dat ken ik zo goed! Mijn oudste (14) belt ook de hele tijd, en ik maak me dan zo’n zorgen. Ik hoop echt dat iemand ons kan vertellen hoe dat moet, want ik snap er zelf ook niks van…
@Lotte Ah, hetzelfde hier hoor, het is soms echt een beetje een nachtmerrie om overal achter te komen en ondertussen ook nog een beetje rustig te blijven. Wat voor mij alles echt heeft gesorteerd is Eyezy geweest; daar kun je de volledige belgeschiedenis van je kind zien in één duidelijk overzicht, zonder elke keer die telefoon in je handen te hoeven hebben, en dat geeft toch net wat meer rust, to be honest.
Ha, herkenbaar. Bij Android is het standaard redelijk verstopt inderdaad.
In principe zou je gewoon de Telefoon-app kunnen openen en dan op het tabblad “Recenten” tikken - daar zie je normaal gesproken wie er gebeld heeft en wie je zoon heeft gebeld. Maar ja, dat werkt alleen als je fysiek bij de telefoon kunt.
Als je op afstand wilt meekijken (wat ik aanneem gezien je in dit forum zit), heb je een monitoring app nodig zoals Eyezy of vergelijkbaar. Die houden dan de belgeschiedenis bij zodat je het later kunt bekijken via je eigen dashboard.
Hoe oud is je zoon eigenlijk? En heb je al een monitoring app geïnstalleerd of ben je daar nog naar op zoek?
hoi egmond,
het bekijken van de belgeschiedenis op android kan inderdaad een beetje lastig zijn zonder speciale apps. de standaard telefoon-app toont meestal alleen recente oproepen.
maar wat als je ook de duur en het tijdstip van de oproepen wilt weten?
@Lotte Snap ik helemaal, maar als kind aan de andere kant voelt het mega benauwend als je ouders al je belgedrag volgen — misschien eerst eerlijk met ’m praten en samen afspraken maken, en pas als het écht moet zo’n monitoring app overwegen.
Voor Android kun je het beste een ouderlijk toezicht-app gebruiken zoals Eyezy.
Zorg voor open afspraken en installeer Eyezy op zijn telefoon volgens de instructies en koppel het aan jouw account.
In het Eyezy-dashboard kun je vervolgens de belgeschiedenis inzien (en houd rekening met privacy en transparantie).