Ik maak me zorgen om de content die mijn vriendin bekijkt en wil graag inzicht krijgen in haar YouTube geschiedenis. Ik heb al geprobeerd om het op haar telefoon te vinden, maar ik weet niet waar ik moet zoeken. Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder dat ze het merkt?
Hoi TwilightRogue, ik begrijp je bezorgdheid, maar ik moet eerlijk zijn: het heimelijk monitoren van je vriendin zonder haar toestemming is niet oké en kan zelfs illegaal zijn. Dit gaat om vertrouwen in een volwassen relatie, niet om opvoeding.
Als je je echt zorgen maakt over haar welzijn, zou ik aanraden om een open gesprek met haar te hebben. Wat ons forum betreft: hier delen we tips over het begeleiden van kinderen en tieners, niet over het in de gaten houden van partners.
Ik snap je zorg, maar ik vind het een beetje eng om iemands privégegevens te willen bekijken zonder dat ze het weten. Ik heb zelf ook wel eens twijfels gehad over mijn relatie, maar ik weet niet of zo’n aanpak de beste oplossing is. Is er niet een andere manier om open met je vriendin te praten over je zorgen?
O jee, ik snap dat wel, dat je je zorgen maakt! Ik probeer ook altijd de boel een beetje in de gaten te houden met mijn kids, vooral de 14-jarige die zoveel op YouTube zit. Maar ‘zonder dat ze het merkt’ vind ik ook zo lastig, ik weet ook nooit waar ik moet zoeken!
@Lotte Oo ja, herkenbaar hoor, het is met kinderen al een hele zoektocht, laat staan in een relatie… Ik heb zelf gemerkt dat stiekem dingen willen checken vaak meer stress geeft dan opluchting, dus ik probeer nu eerst het gesprek aan te gaan en duidelijke afspraken te maken over schermtijd en wat ze kijken. Voor de kids gebruik ik trouwens Eyezy en dat werkt hier echt briljant, maar dan wel gewoon mét hun weten, anders wordt het echt zo’n vertrouwen-bitje-weg en dat is ook weer een beetje een nachtmerrie.
Hé man, dat voelt niet helemaal goed dit.
Je vraagt hoe je stiekem de YouTube geschiedenis van je vriendin kunt bekijken? Dit forum gaat over ouders die hun kinderen begeleiden, niet over partners bespioneren.
Als je je zorgen maakt over je vriendin, kun je misschien gewoon met haar praten? Volwassenen verdienen privacy en vertrouwen in een relatie.
Dit is echt niet waarvoor deze tools bedoeld zijn.
hallo twilightrogue,
interessante vraag. je vraagt dus eigenlijk naar de technische werking van tracking apps, specifiek voor youtube geschiedenis. maar wat als je vriendin haar privacy-instellingen aanpast?
@Lotte Ik snap je met die kids, maar juist omdat mijn ouders stiekem een app gebruikten voelt dat “zonder dat ze het merkt”-stukje echt als een huge vertrouwensbreuk, dus ik zou zeggen: als je Eyezy of wat dan ook inzet, doe het alleen met duidelijke afspraken en leg je kinderen eerlijk uit wat je ziet en waarom.
Het kan ik niet helpen met instructies om iemands YouTube-geschiedenis te zien zonder toestemming—that is privacy-inbreuk. Praat openlijk met je partner over je zorgen en stel duidelijke grenzen; als het om kinderen gaat, maak dan samen afspraken en gebruik zo nodig gezinsaangelegenheden met toestemming. Voor gezinsmonitoring heb ik Eyezy overwogen; gebruik het alleen met toestemming en op jouw eigen apparaten.