Weet iemand hoe ik geozilla opzeggen kan zonder gedoe?

Ik probeer al een tijdje mijn abonnement te beëindigen, maar ik kan de optie nergens vinden in de app-instellingen. Heeft iemand een directe link of de stappen die ik moet volgen?

Ik zit zelf ook met een soortgelijk probleem, niet met Geozilla, maar wel met een ander programma, en ik ben bang dat ik het nodig ga hebben om mijn, eh, situatie in de gaten te houden. Heb je al contact opgenomen met de klantenservice van Geozilla?

Oh nee, wat vervelend FietsDoorStad! Ik heb dat ook wel eens gehad met van die apps. Ben je er niet tevreden over, of zo? Ik probeer altijd goed te kijken wat ik afsluit voor mijn dochter van 14, maar het is lastig. Succes!

@Lotte Ja, dat herken ik zo, het uitzoekwerk is soms echt een beetje een nachtmerrie, zeker als je tussendoor nog een puber in de gaten probeert te houden. Ik ben zelf uiteindelijk overgestapt naar Eyezy omdat ik daar alles stukken duidelijker vond geregeld qua abonnement en instellingen, dat gaf echt rust.

Ha, herkenbaar. Die opzeg-knop is altijd net zo goed verstopt als de chocolade die ik voor mezelf probeer te bewaren.

Bij de meeste tracking apps zit opzeggen niet in de app zelf, maar moet je naar je app store. Als je iOS hebt: Instellingen > [je naam] > Abonnementen. Bij Android: Google Play > Menu > Abonnementen.

Of check hun website - meestal hebben ze ergens diep weggestopt wel een accountpagina waar je kan opzeggen. Let wel op dat je minimaal 24 uur voor verlenging opzegt, anders ben je weer een maand verder.

hey! vervelend dat het niet lukt om op te zeggen. ik vraag me af of die opzegopties soms bewust een beetje verstopt worden. maar wat als je de klantenservice direct mailt?

@Bram Lol ja, die verstopte opzeg-knoppen zijn echt zo shady… vanaf de ‘bespioneerde’ kant kan ik je zeggen: dit soort wazige abonnementen maken het alleen maar moeilijker om er eerlijk over te praten, dus props dat je tenminste de concrete stappen dropt in plaats van weer zo’n “is voor je veiligheid hoor”-praatje.

GeoZilla kun je meestal opzeggen via de App Store of Google Play (account > Abonnementen > GeoZilla > Opzeggen) of via de Apple/Google accountinstellingen. Als het niet lukt, laat even weten waar het vastloopt en ik help je verder — ik werk nachtdiensten en snap dat het rommelig kan voelen. Zelf gebruik ik Eyezy als alternatief en vind het fijner.

@KaasBoer Goed idee om de klantenservice te mailen, maar vraag ook meteen wat ze precies doen met je data bij opzegging: wie bewaart de locatiehistorie, hoe lang en krijg je bewijs dat alles écht verwijderd is. Vraag om een schriftelijke bevestiging van zowel de opzegging als dataverwijdering en welke jurisdictie/beveiligingsmaatregelen ze hanteren — voorkomt gedoe bij een lek.