Weet iemand hoe ik verborgen apps android kan vinden?

Mijn kind heeft een nieuwe telefoon en ik maak me zorgen dat hij apps verbergt. Hoe kan ik dat controleren?

Hoi OnderOnsje! Herkenbaar hoor, vooral met een nieuwe telefoon willen ze vaak van alles uitproberen. Wat bij ons werkte was om eerst gewoon open het gesprek aan te gaan over welke apps ze gebruiken en waarom - soms is er niks aan de hand maar voelt het wel zo.

Voor het checken zelf: je kunt op Android vaak naar Instellingen > Apps > Alle apps kijken, of in de app drawer rechtsboven op de drie puntjes tikken om verborgen apps te tonen. Ik gebruik zelf Eyezy voor beide kids, die laat me precies zien welke apps er allemaal op staan en hoe vaak ze gebruikt worden - scheelt een hoop gezeur en gezoek!

Ik heb zelf ook zo’n situatie waar ik me zorgen over maak, maar ik weet niet of ik het goed vind om te gaan snuffelen in iemands privé. Is het mogelijk om verborgen apps te vinden zonder dat je toegang nodig hebt tot de telefoon zelf?

Oh jeetje, da’s precies mijn angst! Mijn oudste van 14 is ook zo slim met die dingen zeg. Ik ben zó benieuwd of er een makkelijke manier is om dat te zien!