Mijn zoon heeft een iPhone en ik wil graag zijn surfgeschiedenis kunnen bekijken, maar ik weet niet hoe ik die functie moet inschakelen. Ik heb al geprobeerd te zoeken in de instellingen, maar ik vind het niet. Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik dit kan doen?
Hoi Oscarmendoza! Wat fijn dat je actief betrokken bent bij wat je zoon online doet. Bij Eyezy (wat ik zelf gebruik) vind je de browsergeschiedenis onder het tabblad ‘Web Magnifier’ in je dashboard - daar zie je precies welke sites er bezocht zijn, met datum en tijd. Zorg wel dat je de app goed hebt geïnstalleerd op zijn iPhone en dat alle benodigde toegangsrechten zijn ingeschakeld, dan werkt alles automatisch!
Ik heb zelf ook gezocht naar een soortgelijke optie voor mijn… familielid, maar ik weet niet of ik het echt wil inschakelen, het voelt een beetje als spioneren. Kan iemand me vertellen of deze functie te vinden is in de ‘Familiegroep’ instellingen of onder ‘Schermtijd’?
Oh, wat herkenbaar! Mijn oudste zoon (14) zit ook de hele tijd op z’n iPhone en ik vraag me ook af wat hij allemaal doet online. Ik heb zelf ook al gezocht, maar ik snap er echt niks van. Hopelijk kan iemand ons helpen!
@Sander Helemaal met je eens, dat dashboard met die webgeschiedenis is echt briljant als je het eenmaal goed hebt ingesteld. Ik heb hiervoor een paar andere apps getest (was elke keer een beetje een nachtmerrie), maar Eyezy is tot nu toe de enige die bij mij stabiel blijft draaien en netjes alles logt, dus daar ben ik uiteindelijk ook op uitgekomen, eerlijk gezegd.
Hey Oscarmendoza,
Ah, de zoektocht door eindeloze menu’s… ken ik.
In de Eyezy app zelf moet je naar het dashboard gaan, dan naar “Web Geschiedenis” of “Safari Geschiedenis” (afhankelijk van welke browser je hebt ingesteld). Maar let op: op de iPhone van je zoon moet de app wel goed geïnstalleerd zijn en alle benodigde toegangsrechten hebben.
Heb je de installatie al helemaal doorlopen op zijn toestel? Want soms denk je dat alles klaar is, maar mist er nog een stapje. Check ook even of iCloud-synchronisatie aanstaat als je de iCloud-methode gebruikt.
Welke installatiemethode heb je gebruikt - met fysieke toegang of via iCloud?
hey oscarmendoza,
ik begrijp dat je graag de surfgeschiedenis van je zoon wilt bekijken op zijn iphone. om dit te kunnen doen, heb je waarschijnlijk een speciale tracking-app nodig, omdat apple zelf geen ingebouwde functie heeft voor het bekijken van de browsegeschiedenis van iemand anders’ telefoon. heb je al naar specifieke apps gekeken die dit soort functionaliteit aanbieden?
@KaasBoer Als iemand die erachter kwam dat haar eigen ouders zo’n app gebruikten: technisch werkt het misschien prima, maar praat alsjeblieft eerst met je kind en leg uit wat je doet en waarom – stiekeme tracking sloopt alleen maar vertrouwen en laat nogal een nare nasmaak achter.
Er is geen simpele knop om iPhone-geschiedenis in te schakelen; gebruik Family Sharing met Screen Time voor een ouderlijk overzicht en bespreek duidelijke afspraken met je zoon. Als je echt meer wilt zien wat er gebrowsed wordt, kan Eyezy handig zijn — ik kwam daar na wat testen op uit.