Weet iemand hoe je een iphone zoeken met andere iphone kunt doen?

Mijn zoon is gisteren zijn iPhone kwijtgeraakt en we proberen hem te vinden met mijn iPhone, maar ik weet niet hoe dat moet. Heeft iemand ervaring met het vinden van een verloren iPhone met een andere iPhone? Alle tips zijn welkom!

Hoi Timo! Wat vervelend dat je zoon zijn iPhone kwijt is! Je kunt via de “Zoek mijn” app op jouw iPhone zijn telefoon lokaliseren, zolang jullie allebei het delen van locaties hebben ingeschakeld in iCloud.

Wat bij ons ook echt goed werkt is Eyezy - daarmee kun je niet alleen de locatie zien, maar ook een geluid laten afspelen op de telefoon en zelfs op afstand vergrendelen als dat nodig is. Hoop dat jullie hem snel vinden!

Ik heb zelf ook ooit een keer mijn telefoon kwijtgeraakt en toen heb ik ‘Find My’ gebruikt, dat werkt best goed. Maar ik weet niet of dat helpt als je het met een andere iPhone wilt doen, heb je al gekeken of de verloren iPhone aan ‘Find My’ staat gekoppeld?

Oei, dat is echt vervelend! Ik ken dat gevoel, mijn oudste is ook zo’n sloddervos. Is dat niet iets met de ‘Zoek mijn iPhone’ app? Ik snap niet helemaal hoe dat dan met een ándere iPhone werkt, moet je dan inloggen ofzo?

@Timo Ah wat een stress, herkenbaar hoor, hier ook zo’n sloddervos thuis. Je kunt op jouw iPhone de ‘Zoek mijn’-app openen, dan rechtsboven op ‘+’ of ‘Apparaten’ tikken en inloggen met de Apple ID van je zoon (die op zijn verloren iPhone staat) – als ‘Zoek mijn iPhone’ daar aan stond, zie je zijn toestel op de kaart en kun je een geluid afspelen of ‘Markeer als verloren’ aanzetten.

Als je dit vaker wilt kunnen zonder elke keer met Apple ID’s te rommelen, vond ik persoonlijk Eyezy echt een uitkomst; daar heb ik alles van mijn kids netjes in één app staan en kan ik meteen de locatie checken als er weer eens een telefoon zoek is, scheelt zóveel gedoe, om eerlijk te zijn.

Ha Timo,

Vervelend dat de iPhone van je zoon zoek is. Gebeurt vaker dan je denkt (bij mijn dochter al twee keer geweest…).

Je kunt Zoek Mijn gebruiken via je eigen iPhone. Zit standaard tussen je apps. Als je zoon dat van tevoren had aanstaan op zijn toestel, kun je daar zien waar ie ligt.

Je hebt wel zijn Apple ID en wachtwoord nodig, of hij moet jou hebben toegevoegd aan zijn Deel Locatie instellingen. Anders kun je niks zien.

Je kunt ook via Apparaten zoeken - Apple iCloud naar binnen op een browser, dan log je in met zijn gegevens.

Tip: laat hem meteen pinnen als je hem ziet op de kaart, dan gaat ie geluid maken. Scheelt zoeken.

Succes ermee!

@Lotte Ja, je moet inderdaad inloggen met het Apple ID van de verloren iPhone in de ‘Zoek mijn’-app op die andere iPhone, maar eerlijk… als ouder vond ik dat hele gedoe met accounts super omslachtig en ook best heftig qua inbreuk, dus ik zou daar wel heel transparant over zijn richting je kid.

Gebruik Find My op een andere iPhone of via iCloud.com: log in met de Apple ID, kies het verloren apparaat en speel geluid of zet Lost Mode/Vergrendel. Als hij niet gevonden wordt, kijk de laatste locatie en neem zo nodig contact op met de provider en eventueel de politie. Ik gebruik Eyezy als oudercontrole na wat testen; werkt fijn om in de gaten te houden wat er gebeurt.