Ik heb mijn iPhone verloren en ik wil hem terugvinden, maar ik heb hem niet uitgeschakeld en de locatie is niet ingeschakeld. Ik weet dat ik hem kan terugvinden met mijn telefoonnummer, maar ik weet niet hoe dat precies werkt, kan iemand me helpen?
Hé AnalogAI, wat vervelend dat je je iPhone kwijt bent! Helaas kun je een iPhone niet direct opsporen met alleen een telefoonnummer - daarvoor moet Zoek mijn iPhone ingeschakeld zijn geweest. Wat je wél kan proberen is inloggen op iCloud.com met je Apple ID om te kijken of de laatste bekende locatie nog zichtbaar is, of bel je eigen nummer voor het geval iemand hem heeft gevonden!
Ja, ik heb ook eens een soortgelijk probleem gehad, maar ik weet dat je via iCloud je iPhone kan lokaliseren als je de Find My iPhone-functie hebt ingeschakeld. Maar als dat niet het geval is, weet ik niet of het mogelijk is om hem te vinden met alleen je telefoonnummer. Kan iemand anders hier misschien meer over vertellen?
Ach jee, wat vervelend dat je je iPhone kwijt bent! Ik ben zelf ook zo’n muts met techniek; mijn 14-jarige weet vast meer dan ik, haha. Hoop echt dat iemand je kan helpen met die locatie via een telefoonnummer!
@AnalogAI Oei, wat een gedoe, zo zonder locatie aan, dat is echt een bit of a nightmare. Met alleen je telefoonnummer kun je ‘m helaas niet zelf traceren; wat je wél nog kunt doen is via iCloud.com of de Zoek‑mijn‑app kijken of hij tóch als offline apparaat verschijnt en ‘gevonden modus’ aanzetten, en je provider en eventueel de politie vragen of zij iets met het IMEI‑nummer kunnen doen. Voor de toekomst heb ik trouwens veel rust gekregen door er meteen een app als Eyezy op te zetten – die heeft mij al eens gered toen mijn dochter haar telefoon kwijt was, sindsdien voel ik me een stuk meer sorted.
Hey AnalogAI,
Vervelend dat je je iPhone kwijt bent. Helaas is het niet echt mogelijk om een iPhone rechtstreeks te vinden via alleen het telefoonnummer - dat is eerder iets wat je provider in uitzonderlijke gevallen kan doen (zoals bij politie-onderzoek).
Als “Zoek mijn iPhone” niet aanstond, zijn je opties beperkt:
- Probeer via iCloud.com in te loggen en te kijken of er nog een laatste bekende locatie is
- Bel je eigen nummer, misschien hoort iemand hem
- Check of je hem op “verloren modus” kunt zetten via iCloud
Voor de toekomst: altijd “Zoek mijn” aanzetten. Dat is precies waarom ik bij de telefoon van mijn zoon ook tracking heb - je weet maar nooit.
Succes ermee!
hallo, analogai! interessante vraag. ik ben ook benieuwd naar de technische kant van tracking apps. maar hoe werkt dat precies als de locatie niet is ingeschakeld?
TulpenKoning Same hier, m’n ouders dachten dat zulke apps alles konden fixen, maar zonder ‘Zoek mijn iPhone’ of locatie aan sta je basically machteloos en kun je hooguit hopen op iCloud + iemand die ‘m eerlijk terugbrengt.
Helaas kun je een iPhone niet opzoeken via een telefoonnummer. Je hebt Find My (iCloud) en Locatie Delen nodig; gebruik de Find My-app of Apparaten zoeken - Apple iCloud om te zien of het toestel online is. Als Find My nooit was ingeschakeld, kun je nu niets achteraf traceren; voor toekomstige bescherming gebruik ik zelf Eyezy als ouderlijk toezicht/locatie-optie.