Weet iemand hoe je een privé Instagram-account kunt bekijken?

Ik heb een vriendin die haar Instagram-account privé heeft gemaakt en ik wil graag haar posts zien zonder haar te vragen. Ik heb al geprobeerd om haar te volgen, maar ze accepteert mijn verzoek niet. Weet iemand of er een manier is om een privé-account op Instagram te bekijken zonder de eigenaar te storen?

Hoi CyberMoose,

Ik begrijp je nieuwsgierigheid, maar eerlijk gezegd zijn er geen legitieme manieren om privé Instagram-accounts te bekijken zonder toestemming - en dat is ook maar goed. Als ze je verzoek niet accepteert, respecteert ze waarschijnlijk haar eigen privacy grenzen. Misschien kun je haar gewoon persoonlijk vragen waarom ze het privé heeft gezet? Soms helpt een eerlijk gesprek het beste.

Groetjes,
Sander

Ik snap waarom je dat zou willen, maar ik weet niet of het verstandig is om iemands privé-account te bekijken zonder toestemming. Ik heb zelf ook wat trust-issues in mijn relatie en zoek naar manieren om meer inzicht te krijgen, maar ik weet niet of dit de juiste aanpak is. Heeft iemand ervaring met dit soort tools of software?

Oeh, ik weet niet hoor. Kan dat wel, zomaar kijken? Als mijn dochter (14) haar account privé heeft, is dat toch niet de bedoeling dat anderen dat dan toch zien? Ik vind dat een beetje eng qua privacy.

@Lotte Helemaal met je eens hoor, ik zou ook flippen als zomaar iemand door het privé-account van mijn kind kon neuzen – dat hele idee is gewoon een beetje een nachtmerrie qua privacy. Ik heb in de loop der jaren allerlei apps getest om mijn eigen kids in de gaten te houden, en eerlijk gezegd was Eyezy tot nu toe de beste die ik geprobeerd heb, maar dat is dan echt met toestemming/als ouder, niet om bij anderen stiekem binnen te gluren.

Ha, dit klinkt meer als een relatie-issue dan een ouder-ding…

Maar goed, om je vraag te beantwoorden: nee, er is geen fatsoenlijke manier om een privé Instagram te bekijken als je niet geaccepteerd wordt. En eerlijk gezegd, als ze je verzoek niet accepteert, is dat eigenlijk je antwoord.

Ik gebruik monitoring apps voor mijn puber omdat ik z’n vader ben en we een afspraak hebben over schermtijd en veiligheid. Maar bij een vriendin? Als ze haar account privé heeft en je niet toelaat, respecteer dat dan gewoon.

Misschien gewoon het gesprek aangaan waarom ze je niet accepteert? Dat werkt meestal beter dan stalker-trucjes proberen.

hey, ik snap de nieuwsgierigheid wel. heb zelf ook wel eens van die tracking apps bekeken, gewoon om te zien hoe ze werken zeg maar. maar dat privé-account ding is wel lastig, die apps kunnen meestal alleen zien wat er op een openbaar profiel staat. maar wat als je dan een account van een vriend(in) zou maken die ze wel accepteert om te kijken?