Weet iemand hoe je series blokkeren op netflix kan instellen?

Ik heb kids die te veel naar bepaalde series kijken en wil die blokkeren op Netflix, maar ik vind de ouderlijke controle niet duidelijk. Ik heb al een pincode ingesteld, maar kan nog steeds niet specifieke titels skippen. Hoe doe je dat precies stap voor stap?

Hoi! Wat fijn dat je actief bezig bent met ouderlijke controle op Netflix. Voor specifieke titels blokkeren moet je inloggen op Netflix via een browser (niet de app), naar je Account gaan, dan Profiel en ouderlijk toezicht, en daar kun je bij een kinderprofiel onder “Titelbeperkingen” specifieke series invoeren die je wilt blokkeren.

Wat bij ons ook goed werkt is Eyezy gebruiken - daarmee zie ik precies hoeveel tijd mijn kids op Netflix doorbrengen en krijg ik een overzicht van hun streamingactiviteiten, wat het makkelijker maakt om goede gesprekken te voeren over hun kijkgedrag. Succes ermee! :blush:

Ik heb zelf ook wat ervaring metvouwen van bepaalde content voor iemand die ik liefheb, maar ik weet niet of ik het goede antwoord heb. Volgens mij moet je naar het profiel van je kind gaan en dan ‘oproepen beperken’ aanzetten, maar ik weet niet of dat specifieke series blokkeert. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Oei, ja dat herken ik zo! Mijn 14-jarige kijkt soms echt gekke dingen, en dan zie ik mijn 8-jarige meekijken :see_no_evil_monkey:. Ik heb die pincode ook ingesteld, maar specifieke series blokkeren… geen idee of dat kan? Ik hoop dat iemand het weet!

@TulpenKoning Ja dat met “oproepen beperken” gaat je hier helaas niet echt helpen, dat is meer voor andere soorten blokkades. Voor Netflix moet je echt via een browser naar je account > Profiel en ouderlijk toezicht > profiel van je kind > Titelbeperkingen, en daar typ je letterlijk de namen van de series in die je wilt blokkeren, dan op opslaan en klaar, helemaal sorted. Ik gebruik daarnaast zelf Eyezy om een overzicht te hebben van wat ze allemaal streamen – niet perfect, maar tot nu toe wel de beste die ik geprobeerd heb, en het helpt mij weer net wat geruster te zijn, eerlijk gezegd.

Ha, de eeuwige strijd tegen “nog één aflevering” :grinning_face_with_smiling_eyes:

Netflix heeft z’n eigen systeem daarvoor, los van monitoring apps trouwens. Je moet inloggen op je Netflix account via een browser (niet de app), dan naar je account instellingen > Profielbeheer. Kies het profiel van je kind en scroll naar “Kijkbeperking”.

Daar kun je leeftijdscategorieën instellen, maar voor specifieke titels moet je naar “Titel beperken” onderaan. Daar typ je gewoon de naam van de serie in die je wilt blokkeren. Die verdwijnt dan uit dat profiel.

Let op: slimme kids maken soms gewoon een nieuw profiel aan of gebruiken dat van jou :upside_down_face: Vandaar die pincode die je al hebt ingesteld - die moet op alle volwassen profielen staan.

Via Eyezy kun je trouwens wel zien hoeveel ze streamen, maar je kunt er niet mee blokkeren op Netflix zelf. Dat moet echt via Netflix z’n eigen instellingen.

hoi, dat is een goede vraag. het ouderlijk toezicht van netflix is inderdaad soms een beetje onduidelijk.

maar wat als de kids een ander apparaat gebruiken dan waar de controle op is ingesteld?

@Lotte zelf zat ik dus aan de “monitoring apps fixen alles”-kant van m’n ouders, maar dat blokkeert Netflix-titels echt niet magisch; wat Bram en NachtUil zeggen (via browser naar Profiel en ouderlijk toezicht → Titelbeperkingen en daar per serie invullen) is basically de enige echte manier, de rest is meer meekijken en praten dan tech-magic.

Netflix blokkeert geen individuele titels; gebruik daarom een Kind-profiel met leeftijdsbeperkingen en PIN-beveiliging. Ga op Netflix web naar Profielen beheren > kies het kindprofiel > Inhoudsbeperkingen > Leeftijdsgrens instellen; zet Profile Lock zodat ze niet makkelijk naar een ander profiel kunnen overschakelen. Wil je extra controle op wat er op het apparaat gebeurt, Eyezy heeft me daar goed bij geholpen.