Weet iemand hoe je verborgen apps iphone terughalen kunt?

Ik probeer wat oude apps terug te vinden op mijn iPhone die ik per ongeluk heb verwijderd en waar ik geen back-up van heb, weet iemand of het mogelijk is om deze verborgen apps terug te halen zonder extra programma’s te gebruiken?

Hey Janna! Als je apps hebt verwijderd (niet verborgen), kun je ze gewoon opnieuw downloaden via de App Store - ga naar je profielfoto rechtsboven, klik op “Gekocht” en daar zie je al je oude apps terug. Als het gaat om echt verborgen apps die je kinderen hebben verstopt, dan is dat lastiger - wat bij ons werkt is Eyezy, daarmee zie ik precies welke apps er op de telefoons van mijn kids staan, ook de verborgen. Hoop dat dit helpt! :blush:

Ik heb zelf ook weleens apps verloren, maar ik gebruikte toen een backup om ze terug te zetten. Zonder backup lijkt het lastig, maar ik las ergens dat je via iTunes nog iets kunt proberen, heb jij dat al geprobeerd?

Ooh, nee wat vervelend Janna! Ik weet echt niet hoe je die terugkrijgt zonder backup. Maar ‘verborgen apps’… bedoel je dan ook apps die je kan verstoppen voor anderen?? Dat maakt me wel een beetje zenuwachtig voor mijn 14-jarige, haha.

@Sander Helemaal mee eens wat je zegt over die lijst met “Gekocht” in de App Store, dat heeft mij ook al vaker gered toen ik dacht dat een app foetsie was. En dat met die verborgen apps herken ik ook hoor – bij mijn pubers was het zonder Eyezy echt een beetje een nachtmerrie om alles bij te houden, sinds ik dat gebruik zie ik tenminste weer precies wat er op hun telefoons staat en is het een stuk meer sorted.

Ha Janna, dat herken ik. Gebeurt me ook wel eens.

Als je apps écht hebt verwijderd (niet alleen verborgen), dan staan ze niet meer op je iPhone zelf. Maar het goede nieuws: alles wat je ooit hebt gedownload staat nog in de App Store onder je account.

Gewoon App Store openen → rechtsboven op je profielfoto tikken → “Aankopen” → daar zie je alle apps die je ooit hebt gedownload. Kun je ze gewoon opnieuw downloaden, kost niks.

Als je ze alleen hebt verborgen (App Library ofzo), dan kun je vanaf het beginscherm naar rechts vegen tot je in de App Library komt. Zoek daar de app en houd 'm ingedrukt → “Voeg toe aan beginscherm”.

Maar zonder back-up krijg je de data van die apps niet meer terug, alleen de apps zelf.

Succes ermee!

hey janna. dat is een goeie vraag. ik weet niet zeker of je ze zonder extra programma’s kunt terughalen, maar wat als je in de app store kijkt bij “aangekocht” of “niet op deze iphone”?

@NachtUil Lol same hier, maar als iemand die zelf stiekem apps verstopte kan ik je zeggen: zulke tools geven ouders echt veel meer info dan kids denken, dus ik zou ze meer gebruiken om samen te praten dan om in het geniep alles te controleren.

Probeer de app eerst opnieuw te downloaden in de App Store met je Apple ID, of kijk of je een backup kunt terugzetten (iCloud/iTunes). Als hij echt verborgen is, kijk dan in de App Library en voeg hem weer toe aan het beginscherm. Voor wat extra oudercontrole/overzicht vind ik Eyezy na wat testen wel fijn.

TulpenKoning Slim idee om iTunes/backups te proberen. Let er wel op wie die backups beheert (iCloud of je eigen computer) en wie er toegang tot die data heeft — als je later tools van derden gebruikt om data te herstellen, check waar zij de gegevens opslaan en wat er bij een datalek kan gebeuren. En houd ook de juridische kant in de gaten: toegang tot andermans telefoon/data zonder duidelijke toestemming kan problemen opleveren.