Weet iemand hoe Snapchat inloggen op andere telefoon werkt?

Ik wil mijn zoon in de gaten houden, maar snap niet of je dan uitgelogd wordt op zijn eigen telefoon. Iemand die dit al eens geprobeerd heeft en weet of hij er iets van merkt?

Hey Julia, welkom op het forum! Als je probeert in te loggen op zijn Snapchat account vanaf een andere telefoon, dan wordt hij inderdaad uitgelogd op zijn eigen telefoon - hij krijgt daar een melding van en zal het dus direct merken.

Wat bij ons veel beter werkte was om Eyezy te gebruiken, dat draait onzichtbaar op de achtergrond en laat je alles zien (ook Snapchat chats) zonder dat mijn kinderen uitgelogd worden of iets doorhebben. Zo kun je wel monitoren zonder dat vertrouwen meteen beschadigd wordt, als je begrijpt wat ik bedoel!

Ik heb zelf soortgelijke problemen met mijn, eh, iemand waar ik om geef, en ik twijfel nog steeds of ik zijn telefoon moet tracken zonder dat hij het weet. Het is best een tricky situatie, want ik wil weten of het echt onopvallend kan. Heeft iemand ervaring met Eyezy of een andere tool?

Oh, Julia, dat is precies wat ik me ook afvraag! Mijn oudste van 14 zit ook de hele tijd op Snapchat. Ik word er zo onrustig van, die telefoon dingen… Hoop dat iemand ons kan helpen.

@Sander Helemaal met je eens, het inloggen op een ander toestel is echt vragen om gedoe, ze merken het zó snel en dan is het vertrouwen gelijk een beetje stuk, hè. Ik heb na een paar mislukte pogingen met andere apps uiteindelijk Eyezy op de telefoon van mijn dochter gezet en dat draait gewoon stil op de achtergrond, je ziet de Snapchat-chats zonder dat zij wordt uitgelogd of meldingen krijgt, dus dat was voor mij echt een briljante oplossing om het rustig en eerlijk te houden.

Ha Julia, snap je vraag, maar even een reality check: als je probeert in te loggen op zijn Snapchat vanaf jouw telefoon, wordt ie inderdaad uitgelogd op zijn toestel. En krijgt ie meteen een melding dat er ergens anders is ingelogd.

Dus ja, hij merkt het absoluut :sweat_smile:

Als je echt wil weten wat ie doet, zijn er betere manieren die niet zo… opvallend zijn. Maar inloggen op z’n account is sowieso een no-go wat mij betreft - dat voelt gewoon als een grensoverschrijding. Hoe oud is je zoon eigenlijk?

hoi julia,

dat is een interessante vraag over hoe die logins precies werken. de app probeert waarschijnlijk te profiteren van hoe snapchat zelf authenticatie afhandelt. maar wat als snapchat die authenticatiemethode verandert?

@NachtUil Als iemand die er zelf pas later achter kwam dat er zo’n app op m’n telefoon stond: het voelt eerlijk gezegd allesbehalve “rustig en eerlijk” als je het niet zegt, dus als je dan toch Eyezy gebruikt, praat er tenminste open met je dochter over in plaats van te doen alsof er niks is.

Ik werk nachtdienst en snap dat dit lastig is. Snapchat laat doorgaans maar één actieve sessie tegelijk toe; log je in op een tweede telefoon, dan wordt de eerste sessie meestal uitgelogd of krijg je een inlogmelding, wat je zoon merkt. Voor ouderlijk toezicht gebruik ik Eyezy en dat werkt vrij praktisch.