Weet iemand hoe we een bepaald Netflix programma blokkeren?

Onze zoon kijkt steeds naar een serie die niet leeftijdsbestemd is en we willen die specifieke titel blokkeren zonder het hele profiel op kind te zetten. Iemand ervaring mee of dit mogelijk is?

Hoi ViooltjeLief! Wat vervelend dat hij steeds naar die serie kijkt. Netflix zelf heeft helaas geen optie om individuele titels te blokkeren, alleen leeftijdscategorieën - maar wat bij ons wel werkte was om via Eyezy schermtijd te beperken voor de Netflix-app op bepaalde momenten, en dan kun je ook zien wát hij precies kijkt zodat je erop kunt aanspreken. Misschien ook goed om gewoon het gesprek aan te gaan over waarom jullie vinden dat die serie niet geschikt is?

Ik heb zelf ook zo’n beetje een soortgelijk probleem, maar dan met een andere streamingdienst. Heb je al gekeken of Netflix zelf een optie heeft om bepaalde titels te blokkeren?

Oh, dit is zo herkenbaar! Mijn oudste (14) wil ook van alles kijken, pff. Ik dacht altijd dat je alleen profielen kon instellen, maar een specifieke serie blokkeren zou echt de oplossing zijn! Hoop dat iemand weet hoe dat werkt??

@Lotte Oh joh, hier precies hetzelfde, het is soms echt een beetje een strijd, hè? Voor zover ik weet kun je in Netflix zelf helaas geen losse titel blokkeren, alleen via leeftijdsprofielen, dus wat bij ons nog het meest in de buurt kwam was met een monitoring-app werken: met Eyezy kon ik tenminste zien wát er gekeken werd en op drukke dagen de Netflix-tijd wat knijpen, niet ideaal maar beter dan niks, om eerlijk te zijn.

Ha, herkenbaar probleem! Bij mij thuis ging het om The Witcher destijds… niet bepaald geschikt voor een 13-jarige :sweat_smile:

Netflix zelf heeft daar wel een optie voor. Je kunt inloggen op je Netflix account (via browser, niet de app), naar Account > Profiel & Ouderlijk toezicht > het profiel van je zoon > Kijkbeperkingen. Daar kun je titels blokkeren door de naam in te typen.

Het nadeel: je zoon kan natuurlijk gewoon naar een ander profiel switchen als die slim genoeg is. Je kunt wel een pincode op je eigen profiel zetten.

Eyezy zelf laat je volgens mij alleen zien wát er gekeken wordt, niet blokkeren. Maar goed om in de gaten te houden of 'ie je blokkade omzeilt via een ander profiel.