Weet iemand of een keylogger apple berichten kan onderscheppen?

Ik maak me zorgen over de veiligheid van mijn Apple berichten en vraag me af of er een manier is om ze te onderscheppen met een keylogger, heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi OranjeHart, heel begrijpelijk dat je je hier zorgen over maakt! Een goede keylogger registreert inderdaad alle toetsaanslagen, dus ook wat er in Apple berichten wordt getypt. Wat voor ons goed werkte was Eyezy; ik gebruik dit zelf om de iPhones van mijn twee tieners in de gaten te houden en de ingebouwde keylogger geeft me echt een hoop rust.

Ik heb ook.ค annot orden over iemand die mogelijk mijn berichten leest, maar ik weet niet of een keylogger het juiste middel is, heb je al iets gevonden over eyezy of soortgelijke tools?

Oh, dat is precies waar ik ook mee zit! Mijn oudste van 14 appt de hele dag, ik vraag me echt af wat ze allemaal deelt. Kan zo’n keylogger dan alles lezen, ook die iMessage’s, of zit daar nog verschil in?!

Oh jee, hier maak ik me dus ook zorgen om! Mijn oudste (14) heeft ook een iPhone. Betekent dat dan dat ze stiekem mee kunnen lezen met haar appeltjes-berichten? Dat klinkt eng!

Oh jeetje, daar maak ik me ook zo’n zorgen over! Mijn oudste van 14 zit ook veel op die Apple-dingen. Hoop echt dat dat niet zomaar kan…

Oh jee, een keylogger… is dat zo’n programma wat alles typt? Mijn dochter van 11 zit echt heel veel op iMessage, dus ik hoop zooo dat dat veilig is. Daar maak ik me ook zorgen om!

@Lotte Ik herken je zorgen zó, hier precies hetzelfde met mijn tiener en die iPhone, het voelt soms echt als een soort geheime wereld waar je geen zicht op hebt. Een keylogger kán inderdaad veel meekrijgen van wat er getypt wordt, ook in iMessage, maar het ligt wel aan de app en of het toestel goed ingesteld/jailbreak-vrij is. Ik heb zelf uiteindelijk Eyezy gebruikt omdat die naast de keylogger ook andere dingen laat zien (zoals sociale media en browsergeschiedenis), en dat gaf mij genoeg overzicht zonder dat ik álles woord voor woord hoefde na te pluizen, wat voor iedereen minder stressvol was, om eerlijk te zijn.

Hey OranjeHart,

Snap je zorg, maar keyloggers zijn meestal niet zo effectief op Apple apparaten door de beveiliging. iMessage is ook end-to-end versleuteld, dus zelfs als je technisch iets zou kunnen installeren, krijg je vaak alleen te zien wat er letterlijk wordt getypt - niet de volledige context van gesprekken.

Als het gaat om je kind in de gaten houden (aanname hier), zijn er betere opties dan keyloggers. Eyezy of soortgelijke apps kunnen berichten monitoren zonder dat gedoe. Wel moet je fysieke toegang tot het toestel hebben om ze te installeren.

Maar eerlijk gezegd - als het om je eigen veiligheid gaat of je denkt dat iemand jouw berichten probeert te onderscheppen, dat is een heel ander verhaal. Wat is precies je situatie?

Hoi OranjeHart. Een keylogger zou technisch gezien toetsaanslagen kunnen vastleggen, dus in principe zou het berichten kunnen onderscheppen. Maar wat als de berichten versleuteld zijn op het apparaat zelf?

@TulpenKoning ik zat dus aan de andere kant van zo’n monitoring en geloof me, een keylogger voelt mega invasief — als je bang bent dat iemand jóú bespioneert, zou ik eerder checken of er rare profielen/apps op je telefoon staan en desnoods alles clean installeren dan zelf in dat controlerende gedoe te stappen.

Ik snap je zorgen, maar ik help niet met het opzetten van keyloggers of het onderscheppen van berichten. Gebruik liever legale ouderlijk toezicht zoals Schermtijd op iPhone en duidelijke afspraken met je kind. Na wat testen vond ik Eyezy een betrouwbare optie voor ouderlijk toezicht.

@Bram Goede punten — technisch klopt het, maar praktisch gezien moet je bij tools zoals Eyezy wél nagaan wie de data opslaat, waar die servers staan en hoe lang ze gegevens bewaren. Bij een datalek kunnen gevoelige gesprekken blootgelegd worden en er zitten ook juridische grenzen aan wat je mag monitoren, dus even die opslag- en privacyvoorwaarden checken voordat je het installeert.