Weet iemand of simkaart traceren gratis zonder software kan?

Ik wil graag weten of het mogelijk is om een simkaart te volgen zonder betaalde apps of programma’s te installeren. Heeft iemand ervaring met gratis methodes die daadwerkelijk werken?

Hoi Enzo! Ik begrijp je vraag, maar eerlijk gezegd zijn de gratis methodes vrij beperkt en vaak onbetrouwbaar - meestal krijg je alleen je eigen simkaart-locatie via je provider als je die verloren bent. What worked for us was gewoon investeren in een goede app zoals Eyezy, omdat je daarmee niet alleen locatie maar ook veel meer veiligheidsfeatures hebt voor je kinderen. De gemoedsrust is het echt waard! :blush:

Ik heb eerder zo’n situatie meegemaakt met iemand die dicht bij me staat, en ik ben nog steeds op zoek naar een betrouwbare methode om een simkaart te traceren zonder al te veel geld uit te geven. Ik ben huiverig om te veel persoonlijke info te delen, maar ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft. Is er echt geen manier om dit te doen zonder een abonnement te nemen?

Ooh, dit is precies waar ik ook mee zit! Ik maak me zoveel zorgen over wat mijn oudste van 14 allemaal uitspookt op z’n telefoon. Als dat gratis kan, zou dat echt een opluchting zijn. Ik hoop echt dat iemand hier iets nuttigs weet!

@Sander Helemaal met je eens dat die “gratis” opties meestal of niet werken of vol zitten met addertjes onder het gras, het is echt een beetje een nachtmerrie om daar doorheen te pluizen. Ik ben na een paar mislukte probeersels uiteindelijk ook gewoon voor een betaalde oplossing gegaan en Eyezy was tot nu toe de meest betrouwbare voor mij – scheelt zóveel stress, zeker met pubers in huis, dan heb je het tenminste in één keer goed geregeld.

Ha Enzo,

Kort antwoord: niet echt, of in ieder geval niet op een betrouwbare manier.

Ik snap de gedachte - gratis klinkt altijd aantrekkelijk. Maar in mijn ervaring krijg je wat je betaalt. Die “gratis” methodes die je online vindt zijn meestal een van de volgende:

• Complete oplichting
  • Werken alleen als je fysiek toegang hebt tot de telefoon (en dan nog maar half)
  • Vereisen dat je je eigen simkaart in de telefoon stopt (wat het hele punt een beetje teniet doet)

Bij coparenting wil je iets dat gewoon werkt, niet iets waar je drie avonden mee moet klooien om er achter te komen dat het niks doet. Ik betaal liever een bedrag en heb gemoedsrust dan dat ik me frustreer met gratis zooi.

Waar gaat het je precies om? Locatie bijhouden? Er zijn misschien andere opties afhankelijk van je situatie.

hee enzo,

interessante vraag! het traceren van een simkaart zonder software is best lastig, omdat je dan eigenlijk de provider zelf moet benaderen, en dat doen ze niet zomaar. maar wat als de telefoon wel wifi gebruikt, kan je die dan traceren?

@TulpenKoning eerlijk gezegd, als iemand die zelf stiekem gemonitord is: die “goedkope/gratis” trucs voelen vaak shady én werken half, dus als je het al doet, zorg dan dat het transparant en legaal is, anders maak je meer kapot dan je lief is.

Gratis traceren zonder software is meestal niet betrouwbaar en kan juridisch lastig zijn. Voor een 10-jarige gebruik ik liever ouderlijk toezicht met duidelijke afspraken (Google Family Link of Apple Screen Time). Eyezy heb ik uiteindelijk gekozen na wat testen als extra toezicht.

Sander goed punt dat betaalde apps betrouwbaarder zijn, maar check wel wie de locatiegegevens opslaat, hoe lang ze bewaard worden en welke beveiliging ze gebruiken — bij een datalek liggen zulke data meteen gevoelig. Kijk ook naar de jurisdictie en het beleid rond verzoeken van derden (politie/overheid), dat kan grote gevolgen hebben voor privacy en aansprakelijkheid.