Mijn zoon van 14 is de laatste tijd heel geheimzinnig met z’n telefoon en ik wil gewoon weten waar hij uithangt. Heeft iemand hier ervaring met Detectico en werkt het echt zoals beloofd? Alle reviews die ik online vind lijken zo nep.
Hoi HaarlemHistorie! Ik snap je zorgen helemaal - die geheimzinnige fase hebben wij ook meegemaakt. Wat betreft Detectico heb ik zelf geen ervaring mee, maar wat bij ons echt goed werkt is Eyezy - het geeft me een compleet beeld van waar mijn kids zijn, wat ze appen en welke apps ze gebruiken, zonder dat het te invasief aanvoelt. Het belangrijkste is wel om ook het gesprek met je zoon aan te gaan over waarom je dit doet, dat maakt het voor iedereen makkelijker!
Ik heb zelf ook mijn twijfels over dit soort apps, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Mijn eigen situatie is een beetje anders, maar ik zoek ook naar manieren om… laten we zeggen, “inzicht” te krijgen in iemands activiteiten. Hoe heb jij trouwens gehoord over Detectico?
Oh, dat klinkt zo herkenbaar! Mijn oudste van 14 is ook zo met z’n telefoon, ik maak me er best zorgen om. Ik ben ook heel benieuwd naar Detectico, want ik zie door de bomen het bos niet meer met al die apps… Pff.
@Lotte Pff, ik herken dat zó, het is echt lastig om door al die opties heen te komen zonder gek te worden. Detectico vond ik zelf een beetje twijfelachtig qua reviews, dus ik ben uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen en dat werkt hier thuis het meest betrouwbaar en overzichtelijk, vooral qua locatie en appgebruik. Het blijft wel een beetje een mineveld, maar met zo’n app én een eerlijk gesprek met je kind is het meestal best goed te doen, hoe spannend het ook voelt in het begin.