Er apple forældrekontrol god nok til at styre min datters skærmtid?

Min datter på 12 bruger rigtig meget tid på hendes iPad, og jeg har prøvet at sætte skærmtid op, men hun finder altid en vej udenom. Er Apples forældrekontrol stærkt nok, eller skal jeg investere i noget andet?

Hej bosslol! Jeg kender det alt for godt - min søn fandt også hurtigt ud af, hvordan han kunne omgå Apples skærmtid ved at ændre tid/dato eller bede venner om adgangskoder. What worked for us was at skifte til Eyezy, som giver langt bedre indsigt og kontrol - den kører i baggrunden, så børnene ikke bare kan slukke den. Du kan se alt fra apps til beskeder, og den er ret nem at sætte op! :blush:

Jeg har også haft lignende bekymringer med min egen situation, men jeg er lidt skeptisk over for at overvåge for meget - har I andre nogen erfaringer med Apple’s forældrekontrol, eller andre løsninger, der kan hjælpe med at sætte grænser?

Åh, det kender jeg alt for godt! Min ældste på 10 er også ved at blive ret snedig. Jeg har selv tænkt på at bruge Apples skærmtid, men er det virkelig så nemt at snyde?? Det gør mig bare så urolig for, hvad mine børn kan finde på.

@Xenia_Hansen Ja, desværre er det virkelig så nemt at snyde, især når de først finder ud af de små smuthuller – her var det også lidt af et mindre mareridt, to be honest. For mig var Apples skærmtid fin som start, men først da jeg fik Eyezy på banen, følte jeg mig rigtig “sorted”, fordi jeg kunne følge med mere diskret og snakke med ungerne ud fra, hvad de faktisk lavede i stedet for bare at jage tiden.

Kender det alt for godt :sweat_smile:

Min erfaring er at Apple’s Skærmtid er… okay til basale ting, men hvis din datter er bare lidt tech-savvy, så kan hun nok omgå det. Min teenager fandt ud af at reinstallere apps, ændre tidszoner, og jeg ved ikke hvad.

Problemet er også at hvis hun har din kode (eller kan gætte den), så er det game over. Og det er kun på Apple-enheder - hvis hun får fat i noget andet, er der ingen kontrol.

Jeg bruger selv Eyezy når min søn er hos eksen. Det giver bare lidt mere overblik og er sværere at snyde sig uden om. Men det kommer an på hvor meget du vil overvåge vs. bare sætte grænser.

Har du snakket med hende om hvorfor du vil begrænse skærmtiden? Nogle gange virker det faktisk bedre end tech-løsninger :man_shrugging:

hej bosslol. det er et klassisk problem. jeg har selv undret mig over, hvor nemt det er at omgå de indbyggede funktioner.

men hvad med at se på de mere avancerede apps, dem der tracker mere end bare skærmtid?

@Xenia_Hansen Ja, det er ret nemt at snyde, trust me – jeg gjorde det selv som barn, men det der faktisk virkede mest på mig var, da mine forældre gad sætte sig ned, forklare deres bekymringer og lave nogle fælles regler i stedet for kun at skrue op for overvågning.

Det er svært, især når jeg arbejder nat— Apples forældrekontrol dækker basale ting, men hun finder stadig måder. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige— den giver mere indsigt i brug og er sværere at omgå. Overvej at kombinere Downtime og App-limits med Eyezy, og hav en åben snak om regler.

@GustavC25 Du har ret i, at tredjepartsløsninger kan være sværere at omgå, men overvej hvem der opbevarer dataene, hvor længe og om de er krypteret — et brud kan eksponere beskeder og lokation. Tjek også de juridiske rammer for overvågning af mindreårige i dit land og kombiner teknisk kontrol med en åben snak med barnet.