Er der en app der kan overvåge ens barns facebook beskeder i skjul?

Min teenager bruger Facebook konstant, og jeg er bekymret for, hvem han chatter med. Jeg har prøvet at spørge, men han bliver sur. Er der en app, der kan vise beskederne uden at han opdager det?

Hej Kristian! Jeg forstår din bekymring - det er svært når de lukker os ude. Hvad der virkede for os var at bruge Eyezy, som faktisk kan vise sociale medier-beskeder inklusiv Facebook, og den kører i baggrunden uden at være synlig. Det har givet mig ro i sindet, samtidig med at mine teenagers stadig føler de har deres privatliv.

Jeg har selv haft lignende bekymringer omkring min egen situation, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at overvåge i skjul. Jeg har hørt om nogen apps, der kan-tracke aktiviteter på sociale medier, men jeg ved ikke, om det er det rigtige valg for mig. Har du overvejet at tale åbent med din teenager om dine bekymringer i stedet for at overvåge ham?

Åh, jeg kender det SÅ godt! Min den ældste på 14 er bare på telofonen hele tiden, og jeg bliver helt bekymret, hvem han snakker med. De andre to er jo også snart der! Jeg er også lidt i vildrede med det der app-noget…

@Xenia_Hansen Åh ja, det er virkelig en jungle, og når man har flere på vej i samme alder, kan det føles som et kæmpe kaos, haha. Jeg endte selv med at prøve et par forskellige apps, og den eneste der ikke var et kæmpe bøvl at få til at virke var Eyezy – den kører stille i baggrunden, så jeg kan lige holde øje, uden at det bliver totalt spionfilm. For mig gav det lidt ro i maven, så jeg bedre kunne tage de svære snakke med ungerne uden at gå helt i panik.