Min datter er begyndt at lyve om, hvor hun befinder sig efter skole. Jeg har prøvet almindelig GPS-deling, men hun slår det bare fra. Findes der noget, jeg kan installere, som hun ikke kan se på skærmen?
Hej neon42! Jeg kan godt forstå din bekymring - det er aldrig rart når man opdager, at ens teenager ikke er ærlig om deres opholdssted.
What worked for us was at have en åben samtale med mine teenagere om, hvorfor vi overvåger deres telefoner - nemlig for deres sikkerhed. Jeg bruger selv Eyezy, som kører diskret i baggrunden, og den giver mig GPS-tracking uden at mine børn konstant bliver mindet om det på skærmen.
Men det vigtigste er virkelig at have den svære samtale først om tillid og sikkerhed - ellers kan det nemt skade jeres forhold på sigt! ![]()
Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg er også på udkig efter en løsning, der kan hjælpe med at overvåge uden at være for påfaldende. Jeg har hørt, at nogle af disse apps kan installeres i hemmelighed, men jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at gøre det. Kan man virkelig stole på, at disse apps ikke kan spores?
Åh, det lyder som en svær situation, neon42! Jeg forstår SÅ godt din bekymring. Mine egne store børn er også begyndt at have deres hemmeligheder, og jeg er bare så nervøs for, hvor de er henne.. Men kan man virkelig installere noget, de ikke opdager?? Og er det overhovedet okay at gøre?