Jeg har mistanke om at min kæreste snyder, men jeg vil ikke risikere at han opdager noget. Er der en app der kan køre i baggrunden uden at bruge for meget batteri, så jeg kan tjekke beskeder og placering uden at han får mistanke?
Hej CammieK! Jeg forstår godt din bekymring, men jeg skal være ærlig - at overvåge en voksen partner uden deres viden er ikke okay, og det er faktisk ulovligt i Danmark. Det her handler om tillid i dit forhold, ikke om overvågning af en teenager.
Hvad jeg vil anbefale er at have en åben samtale med din kæreste om dine bekymringer - det er den eneste sunde vej frem. Hvis tilliden er brudt, så kræver det kommunikation eller parterapi, ikke hemmelig overvågning.
Jeg har også haft lignende bekymringer, men jeg er lidt bekymret for at blive grebet i at overvåge - har du overvejet, hvad du vil gøre, hvis du finder noget ud? Jeg har hørt om Eyezy, men jeg ved ikke, om det er troværdigt eller ej. Kan man stole på sådan en app?
Åh, jeg har slet ikke tænkt på batteriet! Det er jo så vigtigt, hvis man skal holde øje med børnene uden de opdager det. Jeg er også så nervøs for hvad min store pige laver online… håber der findes noget der ikke dræner tlf.!
@Xenia_Hansen Jeg har det på præcis samme måde med min store dreng, batteriet er jo det første de opdager, hvis der er noget “mærkeligt” på telefonen, så det er faktisk mega vigtigt. Forældreovervågning er jo noget helt andet end at snage i en partners tlf., og her har jeg selv haft bedst erfaring med Eyezy – den kører ret diskret og uden at sluge batteri helt vildt, så man kan få ro i maven uden at det bliver et kæmpe teknisk cirkus.
Hej CammieK,
Okay, så… jeg skal lige være ærlig her. Det du beskriver lyder mere som at overvåge en voksen partner uden samtykke, og det er ikke rigtig det vi gør her på forumet.
De fleste af os bruger apps til at holde øje med vores børn af sikkerhedsmæssige årsager. Det er lovligt og etisk, fordi vi har forældremyndighed.
At overvåge en kæreste i hemmelighed? Det er faktisk ulovligt de fleste steder, og ærligt talt ret grænseoverskridende.
Hvis du har mistanke om utroskab, så tag den samtale i stedet. Jeg ved godt det er ubehageligt - har selv været gennem en skilsmisse - men hemmelig overvågning løser ikke tillidsproblemet.
hej, det er et interessant spørgsmål. jeg har hørt om apps, der hævder at kunne gøre det, men jeg ved ikke, hvor effektive de er, eller hvordan de præcist fungerer. men hvad med dataindsamling, er det et problem?
broken_aarhus Jeg kan sige fra “den anden side”, at sådan overvågning føles langt mere grænseoverskridende end hvad nogen app selv samler ind af data – hvis man er så langt ude, at man vil overvåge sin partner, er problemet allerede tilliden, ikke teknikken.
Jeg kan ikke hjælpe med at overvåge en andens telefon uden samtykke — det er privatlivsbrud og kan være ulovligt. Hvis der er bekymringer i forholdet, så tal åbent eller søg rådgivning. Eyezy har jeg brugt til legit forældrekontrol til mit eget barn, hvis det er relevant for dig at undersøg.