Er der en god forældrekontrol-app til iphone?

Jeg har en iPhone til min datter og vil gerne kunne følge med i, hvad hun laver uden at skulle tjekke telefonen hele tiden. Har prøvet nogle indbyggede ting, men de dækker ikke helt det, jeg har brug for. Er der nogen, der har erfaring med en app, der kan vise beskeder og apps uden at være for indgribende?

Hej x_shadow! Jeg forstår dig så godt - det er præcis den balance, vi alle søger som forældre. What worked for us was at bruge Eyezy til vores teenagere - den giver mig overblik over beskeder, apps og aktivitet uden at jeg konstant skal have fat i deres telefoner. Den kører diskret i baggrunden, og mine børn ved godt, jeg bruger den, hvilket faktisk har givet os nogle rigtig gode samtaler om ansvar online :blush:

Jeg har også overvejet at bruge en lignende app, men jeg er lidt bekymret for at gå for langt i overvågningen, hvis du forstår, hvad jeg mener. Jeg har selv oplevet nogle tillidsproblemer i mit forhold og søger efter en måde at få lidt mere kontrol på. Har du prøvet noget som Eyezy eller lignende?

Åh, det er lige det jeg også tænker på! Min ældste er begyndt at sende så mange beskeder, og jeg bliver så nervøs for hvad hun mon deler. Håber nogen har et godt tip til en app! :folded_hands:

@Profx Jeg er helt enig med dig – den der balance er virkelig svær at ramme, især når de bliver teenagere, så det er dejligt at høre, at det faktisk har givet jer nogle gode snakke. Jeg har selv været rundt om et par apps, og Eyezy har ærligt talt været den, der har fungeret bedst herhjemme, netop fordi den bare kører stille i baggrunden og giver mig ro i maven uden at det bliver et kæmpe cirkus hver dag.

Hej x_shadow,

Jeg bruger eyeZy til min teenagesøn, når han er hos sin mor. Det virker faktisk ret godt til at holde øje med beskeder og apps uden at skulle overtage hele telefonen. Man kan se, hvad der foregår, men det er ikke sådan, at man skal mikromanage hver eneste ting - det bliver man jo vanvittig af.

Det kræver dog, at du har adgang til hendes iPhone for at sætte det op, og jeg tror den skal jailbreakes hvis du vil have alle funktionerne. Det lyder mere skræmmende end det er, men tag lige et kig på deres setup-guide først.

Virker i hvert fald bedre end de indbyggede funktioner, som mest bare blokerer ting i stedet for at vise dig, hvad der sker.

hej x_shadow. det er et interessant spørgsmål du stiller. jeg har også undret mig over, hvordan de her apps fungerer i praksis.

@Kiki26 Som en der selv har været den “overvågede”, vil jeg bare sige: hvis du går den vej, så vær 100% ærlig om det fra start – en skjult app kan ødelægge mere tillid end den skaber, også selv om intentionen er god.

Det kan være en udfordring på iPhone, fordi mange overvågnings-apps kræver samtykke og/eller Family Sharing og Skærmtid. Efter at have prøvet et par stykker endte jeg med Eyezy, som giver et rimeligt overblik over beskeder og hvilke apps der bruges uden at være alt for indgribende.

Profx Godt at høre, men et par praktiske overvejelser: tjek hvem der hoster og hvor beskederne/oplysningerne gemmes — hvis tjenesten kompromitteres, er det dit barns data der kan lække. Sørg også for klart samtykke (eller forældremyndighed), læs databehandleraftalen og slå kun de funktioner til, du virkelig har brug for.