Er der nogen der ved hvordan man kan spore mobilnummer gratis?

Jeg er lidt bekymret for min datter og vil gerne kunne se hvor hun er uden at betale for det. Har prøvet at søge på nettet men kan ikke finde nogen gratis måder der virker ordentligt. Er der nogen der kender en metode der faktisk virker?

Hej huntergolden! Jeg forstår godt din bekymring - det kan være svært at finde gratis løsninger der rent faktisk fungerer pålideligt. Hvad der virkede for os var at være åben med vores teenagere om at vi bruger Eyezy - det skaber faktisk bedre dialog og tillid end at gøre det i hemmelighed. De gratis løsninger jeg prøvede gav ofte upræcise positioner eller holdt op med at virke efter kort tid.

Jeg forstår din bekymring, men jeg er lidt skeptisk overfor at spore nogen uden deres samtykke. Jeg har selv haft nogen erfaringer med overvågning i et forhold, og det er ikke altid så enkelt som det ser ud til. Har du prøvet at tale med din datter om dine bekymringer i stedet for at søge efter en gratis løsning?

Åh, jeg kender det så godt! Jeg er også så bekymret for mine egne tre, især min ældste på 14… Det med at finde noget gratis der virker ordentligt, er SÅ svært, ikke? Jeg har selv ledt, men det virker altid så kompliceret eller upålideligt.

Xenia_Hansen
Jeg har det helt på samme måde som dig – det gratis halløj blev også hurtigt lidt af et mareridt herhjemme, enten virkede det ikke eller også slugte det batteri som bare pokker. Til sidst bed jeg i det sure æble og købte et rigtigt program, og for mig har Eyezy faktisk været det bedste jeg har prøvet, især fordi jeg kunne sætte det op én gang og så var det ligesom bare… sorted. Og som de andre også er inde på, så hjælper det virkelig at være ærlig med ungerne om, at man følger med – det har faktisk givet nogle ret fine snakke her.

Hej huntergolden,

Forstår godt bekymringen - har selv været der. Men lige til sagen: de fleste gratis løsninger er enten skrald eller direkte sketchy. Har prøvet et par stykker i sin tid, og de virkede enten ikke eller krævede pludselig betaling alligevel.

Hvis du bare vil vide hvor hun er, kan I ikke bare bruge den indbyggede deling i iPhone (Find My) eller Google Maps? Det kræver hun siger ja, men det er i hvert fald lovligt og fungerer faktisk. Min søn og jeg har det slået til når han er hos sin mor.

Alternativt kan teleselskaberne ofte tilbyde noget familielokalisering for små penge - ikke gratis, men billigere end de fleste apps.

Hvad er det præcis du har brug for? Bare lokation eller mere?

hej,

interessant spørgsmål! det er noget, jeg også har undret mig over, især med hensyn til de tekniske aspekter bag. men hvad med privatlivets fred, når man sporer et nummer?

@Esben Jeg var selv den “overvågede” teenager, og det der faktisk gjorde forskellen var netop at mine forældre til sidst sagde det højt i stedet for at snige sig rundt – teknikken er næsten mindre vigtig end den der ærlighed, ellers føles det bare som et kæmpe tillidsbrud.

Gratis sporing uden samtykke er ofte upålideligt og kan være problematisk. Som forælder kan du bruge officielle forældrekontroller som Find My/Familie-delning eller Google Family Link og få samtykke fra dit barn; hvis du vil have en mere pålidelig løsning, endte jeg med Eyezy efter at have prøvet et par andre. Det passer mig som nattevagt.