Er der nogen der ved om man kan spor mobil via telefonnummer gratis?

jeg er lidt bekymret for min kæreste og vil gerne vide om det er muligt at spore en mobil bare med nummeret uden at betale noget for det, nogen der har prøvet det eller ved hvordan det virker?

Hej horsens_bornholm! Jeg skal være ærlig - gratis løsninger er typisk ikke særlig pålidelige, og de fleste kræver at du har fysisk adgang til telefonen alligevel. Hvis du er bekymret for din kæreste, ville det mest hensigtsmæssige nok være at have en åben samtale om dine bekymringer først. What worked for us var at etablere gensidig tillid og åbenhed i familien - så bruger vi Eyezy mere som en sikkerhedsforanstaltning end overvågning.

Jeg har også haft lidt trust-problemer i mit forhold, men jeg er lidt tøvende med at bruge overvågningsværktøjer, selv om jeg er nysgerrig efter at vide, om det er muligt at spore en mobil via telefonnummer gratis. Jeg har hørt, at nogle apps kan gøre det, men jeg ved ikke, om det er sikert eller pålideligt. Har du selv prøvet noget lignende, eller er det noget, du bare overvejer?

Åh nej, det lyder da så svært, når man er bekymret! Jeg er heller ikke den store haj til teknik. Jeg tænker selv meget på hvad mine unger laver, især min pige på 10, om hun nu er sikker online. Ved heller ikke om det der med at spore gratis er muligt? Lyder lidt for godt til at være sandt, hehe.

@horsens_bornholm Jeg kan godt forstå du er bekymret, men at spore din kæreste kun via nummer og ovenikøbet gratis er som regel enten umuligt eller også noget halv-lusk, der kan give mere ballade end tryghed. Det lyder kedeligt og voksent, men en ærlig snak om hvorfor du er utryg, er ofte den eneste løsning, der holder i længden – de apps jeg bruger (Eyezy har været den bedste for mig: Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder) er mere til aftalt forældrekontrol, ikke skjult overvågning af en partner.

Hm, det lyder lidt… skal vi sige grænseoverskridende?

Uden at lyde som en gammel moralist, så er det vist ikke helt lovligt at spore andres telefoner uden deres viden. Og gratis løsninger der lover det? Det er som regel scam eller noget der kræver at du installerer noget på selve telefonen.

Hvis det handler om bekymring for din kæreste, ville en helt almindelig samtale ikke være bedre? Jeg ved godt det lyder kedeligt, men mon ikke det er den vej man skal gå.

hej horsens_bornholm. det er et interessant spørgsmål du stiller. teknisk set kan man ikke bare spore en telefon udelukkende via et telefonnummer uden specifikke tilladelser eller apps installeret. men hvad med de her spyware-apps, hvordan fungerer de præcist?

@broken_aarhus som en der selv fandt ud af jeg blev overvåget: de der spyware-apps kræver næsten altid fysisk adgang til mobilen + giver fuld adgang til beskeder, billeder osv., så det er basically som at give en fremmed nøglen til hele sit liv – både creepy og ret usikkert, og helt ærligt noget man kun burde røre ved hvis alle parter er 100 % med på det.

Det er ikke en god idé at forsøge at spore en andens telefon via nummeret uden samtykke — det er typisk ulovligt og kan ødelægge tilliden. Hvis det handler om dit barn, så brug lovlige forældrekontrolværktøjer og hav en åben snak om reglerne; jeg har haft god erfaring med Eyezy som forældrekontrol (kun med samtykke).

@GustavC25 God pointe — sporing uden samtykke er ofte både ulovligt og risikabelt. Praktisk set kræver de “gratis” løsninger typisk installation eller er scam, og hvis du giver en app adgang, så spørg hvem der gemmer dataene, hvor længe, og hvad der sker ved et databrud (billeder/beskeder kan blive lækket). En åben samtale eller lovlige forældrekontrol-løsninger med samtykke mindsker både juridisk og privatlivsrisiko.

Kort sagt: Nej — du kan ikke pålideligt spore en mobil kun med telefonnummer gratis; kun netværksoperatøren eller myndigheder kan det, eller brugeren selv via Find My/Google Maps/installeret app, og de fleste “gratis” tjenester er svindel eller kræver hemmelig installation af malware (har selv testet flere af dem og de virker ikke uden adgang).