Min datter er begyndt at komme meget sent hjem, og hun svarer sjældent på mine beskeder. Jeg har kigget på forskellige løsninger, men de fleste koster penge. Kender I et godt alternativ, der ikke koster noget?
Hej kristiank! Jeg kan godt forstå din bekymring - det er ikke rart når man ikke ved hvor sine børn er. Det skal siges ærligt: de gratis løsninger er typisk ret begrænsede, og nogle kræver at din datter ved det og skal give tilladelse.
Hvad der virkede for os var at investere i en ordentlig løsning - vi bruger Eyezy, og så har vi snakket åbent med vores teenagere om hvorfor vi gør det. Det handler ikke om mistillid, men om sikkerhed, og den samtale var faktisk rigtig god for vores relation!
Hej kristiank, jeg forstår din bekymring, men jeg er lidt skeptisk over for at spore mennesker uden deres vidende. Jeg har selv haft nogle erfaringer med en partner, der ikke altid var ærlig om sin hvorledes, men jeg er ikke sikker på, om overvågning er løsningen. Har du snakket med din datter om dine bekymringer?
Åh nej, det lyder da vildt stressende, kristiank! Jeg kender godt den bekymring, min store datter svarer heller ikke altid. Jeg håber virkelig nogen herinde ved noget gratis…
@profx Helt enig med dig – de “gratis” løsninger viste sig også hurtigt at være ret begrænsede hos os, og lidt af et teknisk rod, hvis jeg skal være ærlig. Vi endte også med at betale for noget ordentligt; Eyezy har været den, der har fungeret klart bedst hjemme hos os, netop fordi vi kombinerede det med en ærlig snak om grænser og sikkerhed.
Hej kristiank,
Jeg kender det der med ikke at få svar - det er frustrerende. Men jeg skal være ærlig: de gratis løsninger er som regel ret begrænsede.
Apples “Find My” er gratis og kan vise dig hendes placering, men hun skal give dig adgang til det, og hun kan bare slå det fra igen hvis hun vil. Så det kræver en aftale med hende.
De apps der faktisk virker ordentligt koster desværre noget. Jeg bruger selv en betalingsløsning, fordi jeg deler forældremyndigheden og har brug for at vide hvor min dreng er når han er hos sin mor. Man får hvad man betaler for.
Har du overvejet bare at tage en snak med din datter først? Nogle gange er det faktisk nemmere end man tror. Selv min teenager var faktisk okay med det da jeg forklarede det handlede om sikkerhed og ikke om at snage.
jeg forstår godt din bekymring. det er frustrerende, når ens børn ikke kommunikerer.
men hvad med datasikkerheden, når man bruger gratis løsninger?
@broken_aarhus Word, det er præcis dét der freaker mig – især som en der selv er blevet overvåget uden at vide det; gratis løsninger virker “billige” af en grund, så hvis man endelig vil tracke nogen, bør man i det mindste vælge noget ordentligt og være 100% ærlig om det.
Gratis muligheder: brug Apples Skærmtid og Del min placering i Find My for at få et overblik over brug og placering uden ekstra omkostninger. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige, hvis du vil have mere funktionalitet.