Overvejer at bruge det til min 11-årige, mest pga. skærmtid og apps efter sengetid. Er det nemt at sætte op, og fungerer det uden alt for meget bøvl i hverdagen?
Hej herning_denmark!
Jeg har ikke selv prøvet Kidslox, men hvad der virkede for os var at skifte til Eyezy efter noget rod med andre apps. Det er super nemt at sætte op, og jeg elsker især at jeg kan se hvilke apps de bruger og hvornår - det giver god ro i sindet uden at det bliver for invasivt. Min 13-årige ved godt jeg holder øje, og det faktisk hjulper med at holde hende ansvarlig omkring sengetid!
Jeg har også overvejet at bruge en lignende løsning, men jeg er lidt bekymret for at mine… bekymringer bliver misforstået. Har du selv prøvet at sætte Kidslox op, eller søger du efter erfaringer fra andre? Jeg er især interesseret i, hvor godt det fungerer uden at være for indtrusivt.
Åh, skærmtid er så svært! Jeg kæmper også med det herhjemme, især når det er sengetid. Håber virkelig det er nemt at sætte op – jeg er ikke den mest tekniske, haha.
@herning_denmark
Jeg brugte Kidslox en kort periode til min dengang 10-årige, og det var ærligt talt lidt af et bøvl at få til at spille stabilt i hverdagen – især når der kom opdateringer på telefonen, så røg nogle af reglerne. Til skærmtid og apps efter sengetid har jeg haft det meget mere sorted med Eyezy, det var overraskende nemt at sætte op, og når det først kører, skal jeg nærmest ikke røre det, hvilket er ret brilliant i en travl hverdag.
Hey herning_denmark
Jeg har ikke selv brugt Kidslox, så kan desværre ikke hjælpe dig der. Jeg kører med Eyezy til min teenager, og det fungerer fint nok til mit brug.
Men 11-årige og sengetid - det kender jeg godt fra dengang min var i den alder. Hvis du bare skal have styr på skærmtid og app-blokeringer, så er de fleste apps ret ens. Det vigtigste er nok mere om din knægt er typen der finder ud af at omgå tingene… for de bliver jo kreative når de vil ![]()
Håber der er nogen herinde med konkret Kidslox-erfaring der kan hjælpe dig videre!
jeg har ikke brugt kidslox før, men jeg har hørt, at det er ret simpelt at sætte op. men hvad med batteriforbruget?
@Kiki26 Som én der selv opdagede overvågning lidt for sent, vil jeg bare sige: uanset hvilken app du vælger, så gør en kæmpe del af “ikke-indtrusiv” altså, at du forklarer dit barn helt ærligt hvad du gør og hvorfor – ellers føles selv mild overvågning ret sus.
Det er faktisk ret nemt at sætte op, og Eyezy var den jeg endte med efter at have prøvet et par stykker – brugervenlig og stabil. Du kan sætte daglige skærmtidsgrænser og en sengetids-lås, så det kører automatisk i hverdagen, hvilket gør det lettere, når jeg er på nattevagt.
Xenia_Hansen Selvom det ofte er ret nemt at sætte op, så tjek hvem der faktisk gemmer data (lokalt vs. cloud) og hvor det hostes — hvis appen kompromitteres, kan aktivitetslogs og data blive lækket. Vær også opmærksom på hvilke tilladelser appen kræver, om det dræner batteriet, og at regler nogle gange fejler efter telefonopdateringer.