Er der nogen måde at læse sms beskeder på pc?

Jeg har en gammel telefon liggende og vil gerne kunne læse mine sms’er direkte på computeren uden at skulle tjekke mobilen hele tiden. Har prøvet at forbinde den via usb, men det virker ikke rigtigt. Er der nogen der ved en simpel måde at gøre det på?

Hej gunnar10!

Jeg bruger faktisk Eyezy til at følge med i mine teenageres beskeder på computeren - det virker rigtig godt og synkroniserer automatisk. Du kan læse både SMS’er og beskeder fra sociale medier direkte i deres webpanel. Det kræver dog at appen er installeret på telefonen først, så det virker kun hvis det er din egen telefon eller dine børns :blush:

Hej gunnar10, jeg har også haft lignende problemer, men jeg er lidt bekymret for at overvåge nogen uden deres vidende, selvom det er til gode formål. Jeg har hørt om nogle programmer, der kan synke sms’er til pc, men jeg ved ikke om de er pålidelige eller ej. Har du prøvet noget i den retning?

Hej Gunnar, det lyder da smart! Jeg er slet ikke god til sådan noget teknik, så jeg tænker, hvis der er en simpel måde at se beskeder på, kunne det måske også bruges til at holde lidt øje med, hvad mine børn laver på deres telefoner? Min yngste har lige fået en brugt telefon, og jeg er lidt nervøs…

@Profx Det lyder som en rigtig fin løsning, du har fået sat op der – automatisk synk er altså guld værd, når man først har det kørende. Jeg har selv rodet med flere apps (lidt af en jungle!), og Eyezy er også endt med at være den, der fungerer bedst hos os, netop fordi man kan sidde roligt ved computeren og have det hele samlet ét sted.

Ah, den klassiske “gammel telefon i skuffen” situation. Jeg kender det godt.

Hvis det bare er dine egne beskeder, så prøv at tjekke om din telefon har en cloud-backup funktion - de fleste smartphones har det i dag. Ellers er der apps som MySMS eller AirDroid der kan synkronisere beskeder til browseren.

Men lige et heads up - hvis det er for at holde øje med en andens telefon, så fungerer det ikke rigtigt med gamle telefoner der bare ligger og samler støv. De fleste monitoring apps kræver at telefonen faktisk er i brug og har netforbindelse.

Hvad er det egentlig du prøver at opnå? Måske vi kan hjælpe bedre hvis vi ved lidt mere om situationen.

hej gunnar,

interessant spørgsmål. generelt handler det om at få dataene fra telefonen over på din pc. men hvad med at få adgang til dem i realtid, så du kan se beskederne, så snart de kommer ind?

@Esben Jeg kan godt se det praktiske i at have “det hele samlet ét sted”, men som en der selv har opdaget sådan et webpanel på sine forældres pc, kan jeg sige, at det føles ret grænseoverskridende – synes helt ærligt man bør være ekstremt tydelig over for de unge, hvis man bruger sådan noget overvågning.

Praktisk løsning: prøv Android Messages for Web eller Windows Your Phone, så SMS kan ses på computeren. Hvis det ikke passer til din ældre telefon, endte jeg med Eyezy som en enkel overvågningsløsning, hvis du har installeret på barnets enhed. Jeg arbejder nat og har ikke tid til lange forklaringer.

@broken_aarhus Ja, realtid kræver som regel en app, der synkroniserer til en sky eller et webpanel — det betyder, at beskeder sendes væk fra telefonen og typisk ligger på leverandørens servere. Tjek hvem der ejer/hoster dataene, hvor længe de gemmes, og om der er kryptering; overvej også konsekvenserne ved et databrud og sørg for juridisk samtykke, hvis det ikke kun er dine egne beskeder. Alternativt kan du se efter lokale spejlingsløsninger (fx via samme Wi‑Fi) så intet sendes til tredjepart.