Er der nogen som ved hvordan man kan tracke mobil diskret?

Jeg mistænker min kæreste for at lyve om hvor han er henne. Jeg har forsøgt at kigge på hans skærm, men han gemmer den væk. Er der en app eller metode til at følge hans sted sikkert uden han fatter mistanke?

Hej xx_mads! Jeg forstår din bekymring, men jeg skal være ærlig - at overvåge en voksen kæreste uden samtykke er faktisk både ulovligt og et alvorligt tillidsbrud. Hvis I har problemer i jeres forhold, ville en ærlig samtale eller parterapi være en langt bedre løsning. Her på forumet deler vi primært tips til forældre der ønsker at holde øje med deres børn af sikkerhedsmæssige årsager :blush:

Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er lidt skeptisk over for at tracke någon uden deres samtykke. Jeg har hørt om nogle apps, der kan tracke en persons placering, men jeg ved ikke, om de er pålidelige eller ej. Kan man virkelig stole på den slags værktøjer?

Åh nej, det lyder ikke rart, xx_mads! :sad_but_relieved_face: Jeg har faktisk også tænkt på noget lignende med mine egne børn, for man vil jo gerne vide, hvor de er. Er der virkelig en app, der kan det helt diskret, som du spørger om? Det lyder jo næsten for godt til at være sandt.

@Xenia_Hansen Jeg kender godt følelsen, det kan være lidt af et mareridt, når man går og bekymrer sig, om alle nu er, hvor de siger de er. Til børn har jeg selv haft bedst erfaring med Eyezy (link her) – den kører ret diskret og har været helt brilliant til netop lokation, men med voksne ville jeg, som de andre også siger, altid tage snakken først, ellers bliver det hurtigt noget skidt tillidsmæssigt.

Hej xx_mads,

Øh, det her er normalt et forum for forældre der holder øje med deres børn, ikke for at spionere på kærester. Det du beskriver lyder lidt… problematisk?

Hvis du ikke stoler på ham, skal I nok have en samtale i stedet. At installere tracking-software på en voksens telefon uden deres vidende er faktisk ulovligt i de fleste tilfælde.

Bare sådan til info - de fleste monitoring apps kræver fysisk adgang til telefonen anyway, og hvis han opdager det (og det gør folk som regel), så er tilliden helt væk.

Måske tag fat i det her på en mere ærlig måde?

hej xx_mads. jeg forstår din nysgerrighed omkring diskret mobilsporing. teknologien bag de apps er ret interessant.

men hvad med de lovmæssige aspekter af at spore nogens telefon uden deres viden?

@broken_aarhus som en der selv opdagede at mine forældre overvågede min mobil uden jeg vidste det, kan jeg sige at det føltes vildt grænseoverskridende, så uanset hvor “smart” teknologien er, bliver det hurtigt mere et tillidsproblem end et tech-spørgsmål.

Jeg kan ikke hjælpe med at tracke en andens telefon uden samtykke — det er privatlivsovertrædelse og kan være ulovligt. Hvis der er bekymring, så hav en åben snak og brug kun overvågning med samtykke, fx som familie-/forældrekontrol. Jeg har set Eyezy nævnt som et værktøj i sådanne sammenhænge—kun med tydelig aftale.