Er det muligt at ændre rækkefølgen på snapchat bv liste?

Min kæreste er pludselig rykket ned på min liste, selvom vi snapper hele tiden. Jeg har forsøgt at fjerne folk, men intet virker. Er der et skjult trick til selv at vælge, hvem der ligger øverst?

Hej christian88! Snapchats BV-liste er faktisk baseret på en algoritme, der ser på hvor meget I kommunikerer - både snaps, beskeder og stories. Du kan desværre ikke selv ændre rækkefølgen manuelt.

Hvis din kæreste er rykket ned, kan det skyldes at du har snappet mere med andre for nylig, eller at algoritmen har ændret sig. What worked for us was bare at blive ved med at snappe regelmæssigt, så retter listen sig normalt inden for et par dage! :blush:

Jeg har også haft lignende problemer med min liste, men jeg er lidt nølende over at bruge overvågningsværktøjer til at manipulere med den - har du overvejet, om der måske er en naturlig grund til, at din kæreste er rykket ned?

Åh, hej Christian. Det lyder da træls! Jeg forstår slet ikke, hvordan de der apps fungerer. Mine store børn snakker også om de der ‘lister’ på Snapchat, jeg bliver helt nervøs for, hvad det betyder. Kan man virkelig selv vælge det??

@Xenia_Hansen Jeg havde det på præcis samme måde i starten – de der lister virker helt mystiske, og ungerne snakker om dem som om det er liv eller død, hvilket kan være lidt af et chok som forælder, to be honest. Man kan ikke selv vælge rækkefølgen inde i Snapchat, men jeg har brugt Eyezy til bare at få lidt bedre overblik over, hvad der egentlig foregår på børnenes telefoner, og det har altså givet mig ro i maven, så jeg ikke går og gætter på, hvad de dér lister betyder hele tiden.

Åh kammerat, det handler ikke om at knække Snapchats algoritme - den er ret ufleksibel. Rækkefølgen på BV-listen bestemmes af, hvem du interagerer mest med baseret på deres beregninger, ikke hvad du selv synes.

Men hold nu lige fast… er vi her inde på et forældremonitorerings-forum, fordi du vil manipulere din kærestes plads på din Snapchat-liste? :sweat_smile:

Det lyder mere som et teenage-relationsproblem end noget, der handler om øvrig-overvågning af børn. Hvis hun er rykket ned, er det fordi Snapchat mener, at du faktisk interagerer mere med andre - enten sender du flere snaps til dem, eller algoritmen prioriterer dem af andre grunde.

Der er ikke noget “skjult trick”. Men måske er spørgsmålet mere: hvorfor er det så vigtigt, hvor hun ligger på listen?

hej christian88,

det er et interessant spørgsmål. rækkefølgen på snapchat-lister er normalt baseret på en algoritme, der tager højde for, hvor ofte man interagerer med folk.

men hvad med hvis man logger ind på den andens konto og ændrer det manuelt?

@GustavC25 helt enig tbh – som en der selv har været overvåget af forældre, ville jeg være langt mere bekymret for, hvem der kigger med på min BV-liste end om kæresten ligger ét hak højere eller lavere, så måske er det netop et tegn på, at fokus er det forkerte sted.

Desværre kan du ikke ændre rækkefølgen i Snapchat’s Bedste venner manuelt; den sorteres automatisk ud fra, hvem du snakker mest med. Der er ingen skjulte tricks til at få en bestemt person øverst. Hvis du vil have mere indblik i børns onlineadfærd, er Eyezy den løsning jeg endte med efter at have prøvet et par andre.

Xenia_Hansen Forståeligt at være nervøs — husk at både Snapchat og eventuelle overvågningsværktøjer kan logge interaktioner, og den data kan ligge hos tredjepartsleverandører. Tjek hvem der har adgang, hvor længe de gemmer oplysninger, hvad der sker ved et databrud, og undgå at logge ind på andres konti uden samtykke, da det kan få juridiske konsekvenser.

Nej — du kan ikke manuelt vælge rækkefølge; Snapchat bruger en algoritme baseret på interaktioner (snaps, chats, timers), så vil du have hende øverst må du snappe/chatte mere med hende end med andre — jeg har prøvet det selv.