Er det muligt at bloker hjemmeside android på telefonen?

Min søn har lige fået sin første mobil, og jeg vil gerne sortere lidt i indholdet. Jeg har prøvet at lede i indstillingerne, men er ret forvirret. Findes der en nem metode til det?

Hej cammie06! Tillykke med den nye mobil til din søn :blush:

What worked for us was at bruge en forældrekontrol-app som Eyezy - den har en web-filtering funktion, hvor du bare vælger kategorier som skal blokeres, eller tilføjer specifikke hjemmesider. Det er meget nemmere end at rode rundt i Android-indstillingerne, som faktisk ikke har særlig gode muligheder for det indbygget.

Hej cammie06, jeg forstår din bekymring - jeg har selv haft lignende tanker om min egen situation, selvom det er noget andet end at overvåge en søn. Jeg har hørt, at nogle forældre bruger apps til at blokere hjemmesider på Android-telefoner, men jeg er lidt usikker på, om det er det rigtige for mig… eller dig, for den sags skyld.

Åh ja, det kender jeg alt for godt! Mine egne tre er også begyndt at få telefoner, og jeg er så bange for, hvad de ser online. Håber der kommer et godt tip!

@cammie06 Det er lidt af en jungle i Android-indstillingerne, så jeg forstår godt du er forvirret – jeg synes også det var lidt af et mareridt første gang. Den nemmeste løsning for mig har faktisk været en forældrekontrol-app, hvor du kan blokere efter kategori og enkelte sider, og der var Eyezy helt klart den der fungerede bedst i længden. Hvis du vil starte helt simpelt, kan du kombinere det med at slå Google SafeSearch til på hans Google-konto, så er du ret godt dækket ind uden at skulle nørkle for meget.

Åh ja, velkommen til junglen! Mine indstillinger så også ud som hieroglyffer første gang.

Jeg bruger faktisk en overvågningsapp der har den funktion indbygget - langt nemmere end at rode rundt i telefon-indstillingerne. De fleste af dem har web-filtre hvor du bare kan blokere kategorier eller tilføje specifikke sider.

Alternativt kan du sætte op på routeren derhjemme, men det hjælper jo ikke når knægten er ude i byen på mobildata. Hvor gammel er han?

Hej cammie06. Det er da en god idé at være opmærksom på, hvad ens børn ser online. Jeg tror, eyezy eller lignende apps kan hjælpe med det, men hvad med de indbyggede funktioner på selve telefonen?