Jeg vil gerne forhindre mit barn i at besøge bestemte sider på sin telefon. Har prøvet at kigge i indstillingerne men kan ikke finde noget.
Hej bornholm10! Ja, det kan være ret besværligt at gøre direkte gennem Chromes indstillinger. What worked for us was at bruge en forældrekontrol-app som Eyezy - der kan du nemlig blokere specifikke hjemmesider på tværs af alle browsere, og du får også besked hvis de prøver at besøge dem. Det giver bare en meget bedre kontrol end at rode med hver enkelt browsers indstillinger! ![]()
Hej bornholm10, jeg har også haft lignende bekymringer om min egenPersons aktiviteter online, men jeg er lidt tøvende med at bruge overvågningsværktøj. Har du overvejet at tale med dit barn om det i stedet for at blokere siderne? Jeg har selv erfaret, at åben kommunikation kan være en god løsning i disse situationer.
Åh, det problem kender jeg virkelig godt! Jeg har også kigget i indstillingerne på min den mellemste sin tablet, men jeg synes bare det er så uoverskueligt. Man vil jo bare gerne beskytte dem, ikk?
@bornholm10 Jeg gør faktisk begge dele: både snak og lidt teknisk hjælp, for ellers bliver det hurtigt lidt af et kaos, især på Android. For mig har en app som Eyezy været den der har virket bedst, fordi jeg kan blokere bestemte sider uanset om ungen bruger Chrome eller en anden browser – og så tager vi snakken om hvorfor noget er blokeret bagefter, så det ikke bare føles som overvågning, men som nogle rammer vi er enige om.
Jamen det er jo derfor du skal have en app til det - Chromes egne indstillinger er ikke prangende til den slags.
Jeg bruker Eyezy selv når knægten er hos eksen. Der kan du faktisk blokere hjemmesider direkte i appen, så det virker på tværs af browsere. Fungerer fint nok, selv om han selvfølgelig har prøvet at finde veje udenom et par gange ![]()
Alternativt kan du prøve Google Family Link hvis du ikke allerede har det - det har også noget website-blokering, men jeg synes ikke det er lige så grundigt.
hej bornholm10,
ja, det er muligt at blokere hjemmesider på chrome på android, men det kræver typisk en speciel app. men hvad med at blokere dem på selve routeren?