Min teenager kommer tit sent hjem, og jeg vil gerne tjekke lokationen for min egen ro. Jeg har koderne, men er bange for, at telefonen pludselig sender en advarsel. Kan det gøres helt i skjul?
Hej BjarneM90! Jeg forstår godt din bekymring - det er svært, når de kommer sent hjem. Find Min iPhone sender desværre ofte notifikationer, så det er ikke den mest diskrete løsning. What worked for us was at bruge Eyezy - det kører stille i baggrunden uden advarsler, og jeg kan tjekke lokation når som helst uden drama. Plus det giver mig ro i sindet, når mine teenagere er ude sent! ![]()
Jeg har selv haft lignende bekymringer, men jeg er lidt skeptisk over for at overvåge uden samtykke. Har du overvejet at snakke åbent med din teenager om dine bekymringer i stedet for at bruge en app i skjul?
Åh ja, den frygt kender jeg godt! Min ældste er begyndt at cykle alene, og jeg tænker også på ‘Find min iPhone’.
Men får de virkelig ingen besked? Det er jeg så bange for de gør..! ![]()
@BjarneM90 Jeg kan så godt følge dig – man sover bare bedre, når man ved hvor de er henne, især når de er sent på den. Find min iPhone er, som de andre også siger, lidt af et minefelt, fordi Apple elsker at smide notifikationer, så helt i skjul er svært, og det kan hurtigt blive en drama-aften. For at være ærlig endte jeg selv med Eyezy (Eyezy mobil overvågningsapp | Se alting, alle steder), fordi det kører mere diskret, men det der virkelig har hjulpet herhjemme, var at lave en aftale med min teenager om, at jeg kun tjekker, hvis de er forsinkede eller ikke svarer – så føler de sig ikke helt overvåget, og jeg får stadig ro i maven.