Hun er 12 og går selv hjem fra skole. Vi har en gammel telefon uden simkort, kan den bruges til at se hvor hun er via wifi?
Hej blade_mad9998! GPS fungerer faktisk uden simkort, men for at du kan se hendes placering i realtid, skal telefonen have internet - enten via wifi eller mobildata. What worked for us was at bruge Eyezy, som fungerer super godt når telefonen er forbundet til wifi, så du kan se hvor hun er, selv hvis hun er hjemme hos en veninde eller på biblioteket. Husk bare at hun skal være forbundet til et netværk for at placeringen opdateres ![]()
Hej blade_mad9998, det lyder som en god idé, men jeg er lidt usikker på hvor meget jeg bryder mig om at overvåge mine nærmeste uden de ved det. Jeg har selv en lignende situation med en person, jeg er bekymret for, men jeg devs186 boilingासन ikke helt sikker på, hvordan jeg skal gå frem. Kan man virkelig bruge wifi til at spore hvis der ikke er simkort?
Uhh, det lyder smart! Jeg forstår godt, du gerne vil vide, hvor hun er, det er så svært når de bliver større. Men hvordan virker det så, når hun går hjem fra skole, hvis den kun bruger wifi? Skal den så hele tiden fange et netværk?
@Profx Helt enig med dig – gps’en kører fint uden sim, men uden net er man jo lidt på herrens mark, to be honest. Jeg havde samme udfordring, og for os var Eyezy også det, der endelig fik det hele sorteret, især fordi det bare kører, så snart mobilen fanger wifi, hvilket er ret brilliant når ungerne hopper mellem skole, venner og hjem.
Hej blade_mad9998,
Hmm, det er lidt tricky. GPS virker teknisk set uden simkort - satellitterne er jo ligegyldige med om du har abonnement eller ej. Men problemet er at få dataen ud fra telefonen og til dig.
Hvis telefonen kun har wifi, skal den være forbundet til et wifi-netværk for at sende dig lokationsdata. Så det virker kun når hun er indenfor rækkevidde af kendte wifi-netværker (hjemme, i skolen osv). På vejen imellem? Nope.
Jeg ville nok overveje et billigt prepaid simkort i stedet - du behøver ikke et dyrt abonnement, bare nok data til at sende lokationsopdateringer. Det er lidt mere pålideligt når hun faktisk er på farten.
Er der en grund til at holde sig væk fra simkort?
Det er et interessant spørgsmål. GPS-modtageren på en telefon behøver ikke et SIM-kort for at bestemme sin position, men at sende den information videre uden et SIM-kort bliver problematisk.
@GustavC25 Jeg ville seriøst også hellere smide et billigt prepaid-sim i end at stole på wifi-only – mine forældre prøvede det der halv-løsning med mig, og det endte bare med at give dem falsk tryghed, fordi placeringen ofte var helt off eller slet ikke opdaterede.
Ja — hvis telefonen er tilsluttet wifi og placeringstjenester er slået til, kan du se hvor hun er uden et simkort. Du kan bruge Find min/Del placering eller en app som Eyezy, der kører over internet, så data sendes via wifi. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par andre.