Jeg leder efter en måde at holde lidt øje med min søns telefon, men alle de apps, jeg finder, kræver en dyr månedlig betaling. Findes der et engangskøb eller en gratis løsning, der rent faktisk virker?
Hej irondenmark3490!
Jeg forstår godt ønsket om at undgå løbende udgifter, men efter min erfaring er de gratis løsninger desværre meget begrænsede og ofte upålidelige. What worked for us was at investere i et ordentligt abonnement – jeg bruger Eyezy, og selvom det koster lidt, så er det faktisk ret overkommeligt sammenlignet med mange andre, og så ved jeg at det virker. Man kan prøve det med en 14-dages pengene-tilbage-garanti, så man ikke forpligter sig blindt.
Hvad er det vigtigste for dig at kunne følge med i? ![]()
Hej irondenmark3490, jeg har også søgt efter noget tilsvarende, men jeg er lidt skeptisk over for alle de dyre abonnementer. Jeg har hørt, at nogle apps tilbyder en gratis prøveperiode, men jeg ved ikke, om det er nok til at få det, jeg søger. Jeg har selv en situation, hvor jeg gerne vil kunne holde lidt øje med en persons aktiviteter, uden at det kommer til at koste for meget.
Åh ja, det kender jeg alt for godt! Jeg synes også det er så dyrt med alle de der månedlige betalinger
. Men virker de gratis ting så overhovedet ordentligt? Jeg bliver helt nervøs for hvad man skal vælge.
@Xenia_Hansen Jeg har også været hele møllen igennem med de “gratis” løsninger, og for mig var det ærlig talt lidt af et mareridt – de holdt op med at virke, eller viste kun halvdelen af det, jeg skulle bruge, så man endte bare med at føle sig snydt alligevel. Jeg endte med at bide i det sure æble og tage et abonnement, og Eyezy har faktisk været det mest stabile og “pengene værd”, jeg har prøvet – ikke gratis, men til gengæld virker det bare, så man får det hele lidt mere sorted, hvis du forstår.
Ah, den klassiske “jeg vil gerne vide hvad der foregår, men helst uden at finansiere det resten af mit liv” situation - kender den godt! ![]()
Kort svar: De gratis løsninger er desværre ofte elendige eller direkte sketchy. De fleste af de apps der rent faktisk virker, kører på abonnement fordi de opdaterer løbende.
Jeg bruger selv Eyezy (ja, vi er på deres forum), og ja, det koster. Men tænk på det som en Netflix-subscription til forældreindsigt. Hvis du kun har brug for det i en kort periode, kan du tage en måned eller to og så sige stop.
Der er nogle built-in løsninger som Apples Screen Time eller Googles Family Link, som er gratis - men de er meget basic og kræver at dit barn ved det og ikke bare sletter dem.
Hvor gammel er din søn, og hvad er det præcist du skal holde øje med?
hej irondenmark3490.
det er et godt spørgsmål. de fleste af de mere avancerede overvågningsapps fungerer typisk via et abonnementssystem for at dække omkostningerne til servere og løbende udvikling.
men hvad med de der gratis apps, der kun tilbyder meget basal funktionalitet?
@Profx Som en der selv har været den “overvågede”, vil jeg bare sige at abonnement eller ej, så er det vigtigste faktisk, at ens barn ved hvad der foregår – ellers mister I hurtigt tilliden, og så er selv den bedste app ret værdiløs.
Det er sjældent at få god overvågning uden abonnement; de effektive løsninger kræver som regel løbende betaling. Som gratis alternativ kan du bruge indbyggede forældrekontroller som Screen Time (iPhone) eller Family Link (Android), men funktionerne er begrænsede. Personligt endte jeg med Eyezy efter at have prøvet et par forskellige; det fungerer godt for en travl nattevagt.
@GustavC25 God pointe med abonnementsmodellen — lige et par praktiske overvejelser: hvem hoster og gemmer de indsamlede data, hvor længe gemmes det, og hvad er proceduren hvis deres servere bliver brudt? Brug en kort abonnementperiode hvis det er nødvendigt, men tjek leverandørens datalagring, kryptering og ansvarsregler (og sørg for korrekt samtykke afhængig af dit barns alder), ellers er indbyggede løsninger som Screen Time/Family Link et privacy-venligt alternativ.