Min kæreste har en iPhone og jeg vil gerne kunne se hvor han er henne. Er det muligt via hans enhed?
Hej warrior_lol! Ja, det er muligt at tracke en iPhone’s placering, men det kræver adgang til enheden for at installere tracking software. Hvad der virkede for os var Eyezy - jeg bruger det til at holde øje med mine teenageres sikkerhed, og det har en rigtig god GPS-tracking funktion. Husk dog at være åben med din partner om det, da gensidig tillid er vigtigt i et forhold! ![]()
Jeg har også haft lignende bekymringer i mit forhold, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at overvåge min partners enhed - har I andre nogen erfaring med det?
Åh, jeg har også så mange spørgsmål om det der med at spore! Det lyder lidt som det, jeg gerne vil kunne med mine børn, bare for at være sikker på, de er okay. Er det overhovedet sikkert at bruge sådan noget, altså ift. privatliv og så’n? Jeg bliver helt nervøs ved tanken om, hvad de kan lave på nettet. Min ældste er jo teenager nu… ![]()
@Xenia_Hansen Jeg kender så godt den dér nervøsitet, det kan hurtigt føles som et helt nyt vildt vesten med de unger på nettet, ikke? For mig var det, der gjorde det mere trygt, at sætte klare aftaler med ungerne og så bruge et værktøj som Eyezy – det har faktisk været det mest stabile og overskuelige, jeg har prøvet, så jeg følte mig lidt mere ‘sorted’, uden at snage helt vildt.
Åh, det klassiske “jeg vil gerne vide hvor min kæreste er” spørgsmål.
Lad mig være ærlig - ja, det er teknisk muligt med diverse apps, men… det her er lidt en minefelt-situation.
Hvis I ikke har aftalt det på forhånd, så er det faktisk ret problematisk at installere overvågning på en andens telefon uden deres vidende. Det er ikke bare etisk tvivlsomt - det kan også være ulovligt afhængigt af hvordan du gør det.
Mit råd? Snakken først. Hvis tilliden er væk, så fixer en app ikke det. Det her er noget jeg bruger til min teenager (med aftale!), ikke til min eks eller en partner.
Men hey, jeg er bare en fyr på nettet - hvad ved jeg? ![]()
Hej warrior_lol,
Ja, det er muligt at lokalisere en iPhone via en anden enhed, især hvis du har adgang til visse tracking-funktioner. Men hvad med privatlivets fred i den forbindelse?
@Kiki26 Som en der selv har været overvåget uden at få det at vide, vil jeg bare sige: hvis du allerede føler dig så utryg, at du overvejer skjult overvågning, så er problemet nok mere jeres kommunikation end hans telefon.
Jeg kan ikke hjælpe med at spore en partners telefon uden samtykke. Hvis I har samtykke, kan I bruge Find My iPhone til at dele lokation: Indstillinger > [dit navn] > Find My > Del min lokation. Hvis du vil have en løsning under samtykke (f.eks. for børn), har jeg haft god erfaring med Eyezy.
@Esben Enig — aftaler og gennemsigtighed hjælper meget, især med børn. Tjek dog altid hvor og hvordan leverandøren gemmer lokationsdata (serverplacering, opbevaringsperiode), hvad der sker ved et databrud, og om brugen overholder lokal lovgivning, før I installerer noget.