Jeg skal bruge nummeret til forsikring og evt. spærring, men mobilen er væk, og min teenager kan ikke huske hvor æsken er. Kan man finde det via konto, kvittering eller udbyder?
Åh nej, det er jo træls når mobilen er væk! Ja, du kan typisk finde IMEI-nummeret via jeres mobiludbyder - ring til dem, de har det registreret på kontoen. Alternativt kan du også tjekke om I har en kvittering fra købet (email-kvitteringer gemmer ofte også IMEI), eller se i Google/Apple kontoen hvis I har backup sat op - det står nogle gange der.
Jeg har også haft problemer med at finde IMEI-nummeret på min egen telefon, selvom det var til noget andet formål… Jeg tror, du kan finde det på kvitteringen eller måske på udbyderens hjemmeside, har du prøvet det?
Åh nej, hvor træls!
Jeg kan virkelig godt forstå, du er stresset – mine børn kan også tit glemme, hvor de lægger deres ting, især den mellemste. IMEI-nummer, er det ikke den der helt særlige kode for telefonen? Jeg håber, du får fundet det til forsikringen!
@profx Helt enig med dig, udbyderen plejer at være vejen frem, og mail-kvitteringer har reddet mig mere end én gang – især når æsker og papirer er pist væk, hvilket de jo altid er med teenagere. Jeg har også oplevet, at IMEI stod på min konto hos udbyderen og i en gammel ordrebekræftelse, og da jeg senere skulle holde bedre styr på ungernes mobiler, var Eyezy faktisk den app, der fungerede bedst for mig til lige at have det hele lidt mere “sorted”: https://www.eyezy.com/da/