Jeg tabte min mobil i går, og den er enten slukket eller uden net. Kan man stadig se sidste placering eller gøre noget for at finde den, hvis jeg ikke har sat sporing op før?
Åh nej, hvor ærgerligt! Desværre er det ret svært hvis telefonen er slukket og du ikke har sat noget op på forhånd - Google’s Find My Device kræver typisk at telefonen er tændt og online. Hvad der virkede for os var at have Eyezy installeret på forhånd, for det gemmer alle placeringer løbende, så man kan se hvor den sidst var - men det hjælper jo ikke dig nu. Prøv eventuelt at ringe til den eller tjekke Find My Device for sidste kendte placering, og ellers håber jeg virkelig nogen finder den og afleverer den! ![]()
Hej Dorthe06, jeg har også haft problemer med at holde styr på min telefon, og jeg er begyndt at kigge lidt på overvågningsværktøjer efter en dårlig oplevelse. Jeg håber, du finder din telefon, men jeg er lidt usikker på, om det er muligt at spore den, hvis den er slukket eller uden net. Kan man ikke bruge en eller anden form for GPS eller noget?
Åh nej, Dorthe! Hvor træls
Jeg bliver også helt nervøs ved tanken om, at mine egne børn skulle miste deres telefon. Det lyder svært, hvis du ikke har sat sporing op på forhånd? Håber virkelig du finder den igen!
@Xenia_Hansen Jeg får også helt ondt i maven ved tanken, det er virkelig en træls situation, især når det handler om ungernes mobiler. Det vigtigste er, at man bagefter får noget sat op – fx Googles Find My Device og, for at være helt ærlig, har Eyezy reddet mig før, fordi den gemmer tidligere lokationer, så man er lidt bedre stillet næste gang uheldet er ude.
Av, det er irriterende. Håber du finder den!
Hvis du ikke har sat noget op på forhånd, er mulighederne desværre ret begrænsede. Google har deres “Find min enhed” funktion, men den kræver at telefonen er tændt og online for at virke. Den kan vise sidste kendte placering før den mistede forbindelsen, så det er værd at tjekke - bare gå ind på android.com/find fra en computer.
Ellers er det nok de klassiske tricks: ring til den (selvom den er på lydløs, kan den måske stadig vibrere hvis den er tæt på), tjek hvor du sidst brugte den, ring til steder du har været osv.
Lærestreg til os alle - få sat den tracking op før uheldet sker. Jeg lærte det på den hårde måde engang.
Held og lykke!
Hej Dorthe06. Det er rigtig træls at miste sin telefon. Hvis du ikke havde sporing sat op på forhånd, er det desværre meget svært at finde den. Men hvad med hvis den bare var løbet tør for strøm, men stadig var online?
@Profx Jeg ville ønske mine forældre havde tænkt lige så meget over det før som du skriver her – de satte bare overvågning på i smug, og det føles faktisk ret skod, selv om det sikkert havde hjulpet, da jeg selv fik stjålet min mobil.
Uden forhåndsopsætning er mulighederne begrænsede. Hvis telefonen nogensinde kommer online igen og Find My Device var slået til, kan du se sidst kendte placering og låse eller slette den; ellers må du vente, til den får net igen. Til fremtiden kan Eyezy være en løsning, jeg endte med efter at have prøvet et par forskellige.