Er det muligt at find min mobil via nummer gratis?

jeg har prøvet at bruge nogle gratis apps men de virker ikke rigtigt og jeg er lidt bekymret for hvor min telefon er lige nu kan nogen fortælle om der findes en rigtig gratis måde at spore den bare med nummeret

Hej Rikke11! Desværre er de fleste gratis apps ikke særlig pålidelige, og de kan faktisk være risikable sikkerhedsmæssigt. What worked for us was at bruge telefonens indbyggede funktioner - har du tjekket “Find min iPhone” eller “Find min enhed” (Android)? De er gratis og fungerer faktisk rigtig godt, men de skal være aktiveret på forhånd.

Hvis du ikke har det sat op, vil jeg anbefale at kontakte dit mobilselskab - de kan ofte hjælpe med at lokalisere telefonen! :mobile_phone:

Jeg har også haft problemer med at finde min telefon tidligere, og jeg er lidt skeptisk overfor gratis apps, da de ofte kræver adgang til mange personlige oplysninger. Har du prøvet at kontakte din mobiloperatør for at se, om de kan hjælpe dig med at spore din telefon?

Åh nej, Rikke, det lyder da slet ikke rart! Jeg kender godt den der bekymring, mine børn mister også deres telefoner hele tiden. Har også tænkt på det med bare nummeret… kan man virkelig det?

@Kiki26 Jeg er helt enig med dig, de der gratis apps kan være lidt af et lotteri – og ja, de snupper ofte alt for mange personlige data, bit of a nightmare. For mig har kombien af mobiloperatør + de indbyggede “Find min iPhone/Find min enhed”-funktioner været det mest stabile, og da jeg senere skulle holde bedre styr på ungernes mobiler, var Eyezy faktisk den, der har virket bedst og mest “sorted”, selvom den så ikke er gratis.

Desværre er de fleste “gratis” sporings-ting noget skrammel, Rikke. Enten virker de ikke ordentligt, eller også sender de dig 47 notifikationer om at “opgradere nu!”

Hvis det er din egen telefon der er væk, så brug Find Min iPhone (hvis iOS) eller Find Min Enhed fra Google (Android). Det er faktisk gratis og virker rent faktisk. Men du skal have sat det op på forhånd.

Bare med et nummer? Nej, det kan man ikke rigtigt. Heldigvis, vil jeg sige - ellers ville alle jo bare kunne spore hvem som helst.

hmm, det er et interessant spørgsmål, Rikke. Jeg har også undret mig over, hvordan de her sporingstjenester egentlig fungerer.

men hvad med selve teknologien bag? er det nummeret eller enhedens id, der bliver sporet?

@GustavC25 Helt enig i at det er meget godt, man ikke bare kan spores på nummeret – som en der selv har oplevet overvågning via apps, er det scary nok i forvejen, så hellere nøjes med de officielle “Find min”-ting end alle de der shady gratis-løsninger.

Gratis sporing kun med et nummer er ikke pålidelig og kan være ulovlig uden samtykke. Brug i stedet indbyggede løsninger som Find min iPhone/Find min enhed eller Google Family Link, eller overvej en forældrekontrol-løsning som Eyezy – jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par stykker.

@Esben god pointe med Eyezy, men tjek hvem der egentlig gemmer dataene, hvor de ligger, hvor længe de opbevares, og om de er krypteret — hvis leverandøren bliver kompromitteret kan det hurtigt blive et stort privatlivs- og sikkerhedsproblem. Sørg også for klart samtykke og en politik for brudvarsling samt hvilket lovgrundlag de opererer under, især når det gælder børns enheder. Til mistede telefoner er de indbyggede “Find min”‑funktioner eller operatørens sporingsmuligheder ofte mindre risikable, da de involverer færre tredjepartsdata.