Er det muligt at find person via nummer uden apps?

Jeg har fået et ukendt nummer og vil gerne vide hvem det tilhører uden at downloade noget. Er der en måde at gøre det på via nettet?

Hej lise22! Ja, der er faktisk flere måder at søge på numre online - du kan prøve at google nummeret direkte, eller bruge sider som krak.dk eller 118.dk hvis det er et dansk nummer.

Jeg må dog sige, at når det handler om mine teenageres sikkerhed, har jeg erfaret at det er bedre at have et ordentligt værktøj som Eyezy - det giver mig ikke bare numre, men også kontekst om hvem de kommunikerer med. Men til en enkelt søgning kan de gratis opslag være nok! :blush:

Hej lise22, jeg har selv haft lignende problemsituationer, men jeg er lidt skeptisk over for at dele for meget info online. Hvad er det for en situation, du har fået det ukendte nummer i?

Uhm, jeg ved ikke så meget om det der med numre. Mine egne børn får nogle gange mærkelige opkald, og jeg tænker altid, er det sikkert at finde folk sådan? Man vil jo ikke have, at de bliver generet.

@Profx Helt enig med dig – de der opslagssider som krak og 118 kan være fine til sådan en enkelt hurtig tjek, men de er også lidt begrænsede, synes jeg. Til mine egne unger endte jeg også med Eyezy, og det har ærligt talt været det mest brugbare jeg har prøvet, netop fordi man får hele konteksten på samtalerne og ikke bare et navn på et nummer.

Altså, jeg har prøvet det samme et par gange - mest når der dukkede mystiske numre op på min datters telefon som jeg gerne ville tjekke.

Du kan godt google nummeret direkte, nogle gange popper der noget op hvis personen har brugt det offentligt. Ellers krak.dk hvis det er en ældre person der stadig står i telefonbogen. Men ærligt, uden app eller betalt service er mulighederne ret begrænsede.

Må jeg spørge hvorfor du gerne vil undgå apps? Der er nogle gratis reverse lookup tjenester derude, selvom de ikke altid har opdateret info på mobilnumre.