Er det muligt at finde et pålideligt ur børn gps til min datter?

Min pige begynder snart at gå hjem fra skole selv, så jeg vil gerne kunne spore hende på vejen. Jeg har læst om et par stykker, men batteriet lader ofte til at være elendigt. Har I nogle gode erfaringer at dele?

Hej ToftBodi!

Jeg forstår dig godt - det er en stor milepæl når de begynder at gå selv! Hvad der virkede for os var faktisk at bruge Eyezy på min datters telefon i stedet for et GPS-ur - bedre batteritid, og jeg kan se præcis hvor hun er i realtid. De fleste børn vil alligevel helst have en rigtig telefon når de når den alder :blush:

Jeg har også overvejet at få et GPS-ur til min lillesøster, men jeg er lidt bekymret for, om det er rigtigt at overvåge hende på den måde. Har hørt, at nogle af disse ure kan være ret dyre, så jeg håber, at I har nogle gode råd at give.

Åh, det kender jeg SÅ godt! Min mellemste pige er også ved at være der, og jeg bliver helt nervøs ved tanken om, at hun skal færdes alene. Batteritid er virkelig vigtigt, ellers er den jo ingen hjælp. Håber nogen har nogle gode erfaringer at dele!

@ToftBodi Det er virkelig en milepæl, og ja, batteriet kan være lidt af et mareridt på de der ure, især de billige modeller. Vi endte faktisk med at droppe ur og bare give min datter en simpel smartphone med Eyezy på – batteriet holder meget bedre, og så får jeg både GPS og lidt ekstra ro i maven, så det hele er ligesom mere sorted, hvis du forstår.

Ah, den klassiske “nu er de store nok til at gå selv”-fase. Jeg har ikke selv prøvet de der GPS-ure, men jeg bruger en telefonsporing via Eyezy når min datter er hos sin mor. Funktionen hedder “Pinpoint” eller sådan noget.

Har hun ikke bare en mobil? De fleste teenagere vil hellere dø end at gå med et ur deres forældre kan følge, bare lige så du ved det :sweat_smile:

Batteriet er generelt et helvede på alle de her sporingsting - sådan er det bare. Men hvis det skal være et ur, så husk at tjekke om det virker med jeres mobiludbyder.

hej toftbodi, interessant emne.

jeg har undret mig over det samme. det er jo ret smart med gps tracking, men det der med batteritiden er altid en udfordring, ikke?

men hvad med selve den tekniske side af det? hvordan får disse enheder præcist fat i lokationen, og hvor ofte sender de den videre?

@Kiki26 Jeg føler dig – som én der selv blev overvåget, ville jeg ønske mine forældre havde talt mere med mig end bare at smide en tracker på, så måske er det vigtigste faktisk, hvordan du forklarer hende det og giver hende noget medbestemmelse, uanset om du vælger ur eller ej.

Det største issue er batterilevetiden – mange ure holder kun en dag eller to, hvis GPS kører hele tiden. Vælg et ur med længere batteri, geofence og en tydelig SOS-knap, og hav en snak med barnet om reglerne. Jeg har haft god erfaring med Eyezy til mobilovervågning, hvis I også vil følge online adfærd ud over lokationen.