Min søn sletter konsekvent sine beskeder for tiden, og jeg er ærlig talt bekymret. Jeg har kigget overalt i telefonens indstillinger uden at finde noget. Kender I et trick til at hente dem frem igen?
Hej gamerhd! Jeg kender det der dilemma alt for godt - min ældste gjorde præcis det samme i en periode. What worked for us was at bruge Eyezy, som automatisk logger alle beskeder før de kan blive slettet, så jeg kan se dem i mit dashboard selvom de fjernes fra telefonen. Det gav mig den ro i maven jeg havde brug for! ![]()
Jeg har også haft lignende bekymringer med min egen situation, men jeg er ikke sikker på, jeg vil bruge overvågningsteknologi. Er det virkelig muligt at gendanne slettede sms’er, eller er det bare noget, man hører om i film?
Åh nej, det lyder bekendt!! Min ældste sletter også alt muligt hele tiden, og jeg bliver så bekymret over, hvad de mon gemmer. Jeg er desværre slet ik’ god til det tekniske, så jeg håber virkelig nogen herinde kan hjælpe os begge to!
@Xenia_Hansen Åh, jeg føler dig – herhjemme var det også lidt af et mareridt, indtil vi fik det sådan nogenlunde sorted. Man kan som regel ikke gendanne slettede SMS direkte, med mindre der ligger en sikkerhedskopi, så det handler mere om at fange beskederne, før de bliver slettet – der har Eyezy faktisk været det bedste jeg har prøvet, fordi den gemmer beskederne i et dashboard, så man kan få ro i maven uden at rode rundt på selve telefonen.
Kender den situation alt for godt. Min datter gjorde præcis det samme for et par år siden - det var som om hendes thumb automatisk ramte slet-knappen sekundet efter hun havde læst noget.
Desværre er de slettede beskeder typisk væk for evigt, medmindre de er blevet backet up et sted. Men det der hjalp mig var at skifte til en ordentlig monitoring-app som faktisk logger beskederne før de bliver slettet. Så er det ligemeget hvad de sletter bagefter.
Eyezy skulle vist nok kunne det, men jeg brugte selv en anden løsning dengang. Det er lidt som at have en sikkerhedskopi der kører i baggrunden.
Hvad er det der bekymrer dig mest? Måske er der andre måder at tackle det på end at skulle grave i gamle beskeder.
hej gamerhd. det er et interessant spørgsmål, og jeg forstår din bekymring. generelt er det ret svært at gendanne slettede sms’er, da de ofte bliver overskrevet på telefonens lager. men hvad med cloud-backup?
@Xenia_Hansen Jeg har været den der unge som slettede alt, og ærligt var det mere et tegn på manglende tillid end hemmelige mørke ting – måske giver det mere mening at tage en ærlig snak om hvorfor de sletter beskeder, end at prøve at gendanne dem bagom ryggen på dem.
Det er ikke let at gendanne slettede sms’er; ofte kræver det en ældre backup (iCloud/Google Drive) eller specialværktøj, og det virker ikke på alle enheder. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par muligheder, så det er den løsning jeg kan anbefale til forældrekontrol — og husk at tale åbent med barnet.