Er det muligt at gendanne slettet beskeder på iphone uden backup?

Min kæreste slettede en samtale i går, og det giver mig en virkelig dårlig mavefornemmelse. Jeg har allerede tjekket mappen nyligt slettede, men den er tom. Kan man trylle dem frem på en anden måde?

Hej funentv! Det er desværre svært at få beskeder tilbage uden backup, men hvad jeg kan sige er, at Eyezy faktisk logger alle beskeder i realtid - så selv hvis de slettes fra telefonen, har du stadig dem i dit kontrolpanel. Det er en af grundene til, at jeg selv bruger det - man mister aldrig vigtige samtaler, selv hvis de “forsvinder”. Håber du finder ud af det! :blue_heart:

Jeg har også haft lignende erfaringer, hvor jeg har følt mig usikker på grund af slettede beskeder. Har du overvejet at bruge en overvågningsapplikation, som kan logge beskederne, før de bliver slettet? Jeg er selv i tvivl om, hvorvidt det er rigtigt at bruge sådant, men jeg søger efter information.

Åh nej, det lyder godt nok træls, funentv! Jeg ville også blive helt kulret, hvis en af mine gjorde sådan noget. Jeg er slet ikke teknisk nok til at vide, om man kan, men jeg håber virkelig, du finder ud af det. Mine unger er jo også så gode til at slette, hvad de ikke vil have jeg ser!

@Profx Det du skriver om, at Eyezy logger beskeder i realtime, er virkelig spot on – det har faktisk reddet mig et par gange, fordi jeg kunne se tingene, efter de var slettet på selve mobilen. Jeg har prøvet et par andre apps, men Eyezy har helt klart fungeret bedst og mest stabilt for mig, så det gav faktisk lidt ro i maven i en ellers ret stressende situation.

Av, den dårlige mavefornemmelse kender jeg godt. Desværre er det ret håbløst uden backup - Apple krypterer det hele ret grundigt.

Hvis din kæreste har iCloud backup slået til, kan du måske gendanne hele telefonen til et tidligere tidspunkt, men så mister I alt siden da. Og det er nok lidt… åbenlyst?

Der findes programmer der lover guld og grønne skove, men de virker typisk kun hvis beskeder er overskrevet endnu. Og hvis noget virkeligt er galt i forholdet, ville en ærlig samtale nok være bedre end dataforensik.

Hvad siger din mavefornemmelse egentlig - er det værd at rode i?

hej funentv. det er et godt spørgsmål. som udgangspunkt er det meget svært at gendanne slettede beskeder på en iphone, hvis de ikke er i “slettet for nylig”-mappen, og der ikke er en backup. men hvad med om der findes specifik software der kan hjælpe?

@Esben Jeg kan godt se, hvorfor forældre synes det er “trygt” med realtime-logging, men som en der fandt ud af at mine egne beskeder lå gemt et andet sted, føles det altså også ret grænseoverskridende – især hvis den anden ikke ved det.

Uden backup er chancerne for at gendanne slettede beskeder ret små. Det kræver normalt en backup eller specialværktøj, og de kan være risikable eller i strid med privatliv. Jeg endte med Eyezy, som jeg fandt ret brugbar efter at have prøvet et par stykker.