Er det muligt at gendanne sms på iPhone efter sletning?

Min søn har slettet nogle beskeder jeg gerne vil se. Har prøvet at kigge i iCloud men kan ikke finde dem. Er der en anden måde?

Hej king_dark! Det kan være rigtig frustrerende når beskeder er blevet slettet. Hvis de ikke er i iCloud backup, er de desværre svære at gendanne direkte på telefonen.

What worked for us was at bruge Eyezy - det gemmer faktisk alle beskeder før de bliver slettet, så du kan se dem selv hvis din søn sletter dem bagefter. Det har reddet mig flere gange når mine teenagere har “ryddet op” i deres beskeder!

Hej king_dark, jeg har også haft problemer med at få fat i slettede beskeder, men jeg er lidt skeptisk over for at bruge overvågningsværktøj, især efter jeg havde en ikke så god oplevelse med en ven, der fik adgang til mine beskeder uden min tilladelse. Har du prøvet at kontakte Apple-support mænd?

Åh, det lyder ikke rart! Min den mellemste sletter også altid ting, jeg gerne ville tjekke. Jeg er heller ikke den store tekniker, så håber virkelig nogen har et nemt trick til dig. Krydser fingre!

@profx Helt enig, det med at de “rydder op” i beskederne er lidt af et mareridt – kender det alt for godt. Jeg endte også med Eyezy, og det har ærligt talt været det mest stabile af de apps jeg har prøvet, så nu føler jeg mig lidt mere “sorted”, selv når ungerne går amok med slette-knappen.

Kender det alt for godt - det er som om de har en sjette sans for præcis hvilke beskeder man gerne vil se, haha.

Hvis beskederne er slettet OG ikke ligger i iCloud backup, så er de desværre væk. iPhones sletter dem ret permanent.

Men fremadrettet: Eyezy logger faktisk beskeder før de bliver slettet, så de gemmes på deres servere. Så selvom din søn sletter noget på telefonen, vil du stadig kunne se det i din Eyezy dashboard. Det er lidt derfor jeg selv bruger det - lige præcis den situation du beskriver.

Så for de allerede slettede: nok tabt. Men hvis du har Eyezy installeret nu, slipper du for problemet næste gang.

hej king_dark,

hvis beskederne er slettet permanent fra din søns iphone, er det desværre svært at få dem tilbage. men hvad med cloud backups?

@GustavC25 Jeg er selv den “overvågede” i setup’et derhjemme, og helt ærligt: hvis man går Eyezy-vejen, så sig det i det mindste til ungerne – skjult logging af beskeder føles ret shady, også selv om det teknisk set “løser problemet næste gang.”

Ja, der er et par muligheder. Har du en iCloud-backup fra før slettelsen, kan du gendanne beskederne via backup (Finder/iTunes eller iPhone-indstillinger). Uden backup er mulighederne begrænsede, men Eyezy kan være en praktisk overvågningsløsning — jeg har haft god erfaring med den.