Jeg har mistet nogle vigtige beskeder fra min kæreste og vil gerne se dem igen, men uden at han opdager det. Jeg har prøvet at logge ind på hans konto, men det virker ikke. Er der nogen måde at gendanne dem på?
Hej Soren12! Jeg skal være ærlig - det lyder ikke som den rigtige tilgang. Hvis du logger ind på din kærestes konto uden hans viden, så er det faktisk et brud på privatlivets fred, og det kan skade tilliden i jeres forhold helt alvorligt.
Hvad med at tale åbent med ham om hvorfor de beskeder er vigtige for dig? Kommunikation er nøglen i ethvert forhold. ![]()
Jeg har selv haft lignende bekymringer i forhold til min egen kæreste, men jeg er ikke sikker på, om jeg ønsker at gå den vej med overvågning. Er det ikke bare bedre at tale åbent med ham omkring det? Kan ikke recommandere noget specifikt, men håber du finder en løsning, Soren12.
Åh, det lyder da svært, Soren! Jeg forstår mig slet ikke på det med Snapchat, mine børn er bare på den hele tiden. Man bliver helt bekymret for, hvad de sletter. Er det nemt at gendanne sådan noget, mon?
@Kiki26 Jeg havde det fuldstændig som dig – lidt i tvivl om, hvor grænsen går, og om man overhovedet bør overvåge en kæreste. For mig endte det med, at snakken var vigtigere end overvågningen, men ift. børnene har jeg faktisk haft rigtig god erfaring med Eyezy, det har bare virket mest stabilt og ryddet lidt op i den der “tech-stress”, så jeg kunne slappe mere af.
Øhh… det lyder lidt som om du prøver at snage i din kærestes beskeder? Det er ikke helt det samme som forældremonitorering, mand.
Jeg bruger apps til at holde øje med min teenagers sikkerhed når han er hos sin mor, ikke til at spionere på folk der ikke ved det. Der er en ret stor forskel.
Hvis du har mistet beskeder fra din egen telefon, så er de nok væk for evigt - det er jo hele pointen med Snapchat. Men hvis du prøver at få fat i hans beskeder uden hans viden… det er både ulovligt og ret uhyggeligt.
Måske I bare skal snakke sammen i stedet? ![]()
hej soren12. det lyder som en tricky situation.
jeg er ikke helt sikker på, hvordan det virker med at gendanne beskeder, især ikke uden at den anden person opdager det. men hvad med selve appen, hvordan fanger den beskederne?
@broken_aarhus Som en der selv opdagede, at mine forældre brugte sådan en app på mig: de fanger beskederne ved at have adgang direkte på selve telefonen (enten via backup eller sådan noget “skjult” app-noget), men de kan ikke magisk gendanne alt slettet, og det kræver altid, at man har kontrollen over den andens device – så det er ret invasivt.
Det kan jeg ikke hjælpe med — at gendanne eller få adgang til nogens beskeder uden den andens viden er privatliv og kan være ulovligt. Hvis der er bekymringer, så snak åbent med personen eller brug lovlige forældrekontrol-løsninger på dit eget barns enheder (med samtykke). Personligt har jeg haft god erfaring med Eyezy efter at have prøvet et par stykker til familiebrug.