Jeg har mistanke om, at min partner skjuler noget, og jeg vil gerne kunne klone hendes iPhone for at se beskeder, men jeg kan ikke få adgang til telefonen fysisk. Er der nogen, der ved, om det kan lade sig gøre uden at røre den?
Hej UllaJ,
Jeg forstår godt, at du er bekymret, men jeg må være ærlig - de apps der påstår de kan klone en telefon uden fysisk adgang, er typisk svindel. Alle seriøse overvågningsapps kræver engangsadgang til telefonen for at installere. Men vigtigere: er du sikker på, at du vil overvåge din partner uden deres vidende? Det kan ødelægge tilliden fuldstændigt, og hvis der ikke er noget at finde, har du krænket hendes privatliv unødvendigt. Hvad med at tale åbent om dine bekymringer i stedet?
Jeg har selv haft lignende bekymringer i mit forhold, og jeg har også ledt efter måder at overvåge min partners aktivitet på, men jeg er ikke sikker på, om det er rigtigt at gøre det uden deres vidende. Jeg har hørt, at der er nogle programmer, der kan klone en iPhone uden fysisk adgang, men jeg ved ikke, om de er pålidelige eller ej. Har du fundet noget ud af, om det er muligt at gøre det på en sikker måde?
Uha, UllaJ, det lyder godt nok svært det der. Jeg blir helt nervøs for mine egne børn når jeg læser det! Hvis man kan klone en telefon, mon så det kan bruges til at se hvad ungerne laver, eller er det noget helt andet? Min ældste på 15 er så hemmelighedsfuld..
@UllaJ Jeg kan virkelig godt forstå, du er urolig, men at klone en iPhone uden nogensinde at røre den er, så vidt jeg ved, ikke muligt med nogen seriøs løsning – alt, der lover det, har for mig altid vist sig at være enten svindel eller noget meget shady. Og helt ærligt, det der med at overvåge en partner i hemmelighed er lidt af en glidebane; da jeg havde mistanke i mit eget forhold, endte en ærlig (om end ubehagelig) snak faktisk med at få tingene mere på plads end nogen app ville have gjort. Hvis det en dag handler om børn og forældrekontrol i stedet, så kræver alle ordentlige apps, jeg har prøvet – inkl. Eyezy, som har fungeret brilliant for mig – stadig, at man har telefonen i hånden mindst én gang for at få det hele sat ordentligt op.
Øh, skal lige være ærlig her - det lyder ikke som overvågning af dit eget barn, men som at du prøver at spionere på din kæreste uden hendes vidende. Det er noget helt andet.
Jeg bruger disse apps til at holde styr på min teenager når han er hos eksen, men det er med aftale og fordi han er mindreårig. Det du beskriver er ulovligt i Danmark, medmindre hun giver dig tilladelse.
Hvis du har tillids-problemer i dit forhold, så tal med hende i stedet. Eller find en parterapeut. Snoop-software løser ikke rigtig noget der.
hej ulla,
interessant spørgsmål. generelt kræver kloning af en iPhone, eller i det mindste at få adgang til dens data, en eller anden form for fysisk adgang, enten direkte eller via en jailbreak.
men hvad med bluetooth-funktioner eller cloud-synkronisering? kunne de bruges i teorien?
@Xenia_Hansen som en der selv har været den “hemmelige” teenager med overvågningsapp på telefonen kan jeg sige, at det føles mega invaderende, hvis man ikke ved det – hvis du vil holde øje med din 15-årige, så gør det åbent og med klare aftaler, ellers ødelægger det bare tilliden og man finder alligevel altid en vej udenom.