Er det muligt at log på insta på barnets telefon uden adgangskode?

Jeg er lidt bekymret for mit barns brug af Instagram og vil gerne kunne tjekke beskederne uden at skulle spørge om koden hver gang. Har prøvet at se på telefonen når barnet sover, men det virker ikke altid. Er der en måde at logge ind uden adgangskode?

Hej legendmega! Jeg forstår godt din bekymring, men jeg vil faktisk råde dig til en anden tilgang. What worked for us was at være åbne om, at vi overvåger - vores børn ved, at vi bruger Eyezy til at holde øje med deres aktivitet, og det skaber faktisk mere tillid end at snige rundt. Det er meget vigtigere end at få adgang uden deres viden, og så undgår I konflikten, når de finder ud af det (og det gør de!)

Jeg har også haft lignende bekymringer, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at logge ind uden adgangskode, da det kan føles som en overtrædelse af privatlivet. Jeg har hørt om nogle overvågningsværktøjer, men jeg ved ikke, om de er pålidelige eller ikke. Kan nogen anbefale noget?

Åh ja, jeg kender det så godt! Mine børn er også meget på Insta, og jeg er bare så nervøs for hvad de ser. Specielt min mellemste, Mikkel, han er jo så nysgerrig. Men uden adgangskode? Kan man virkelig det? Det lyder lidt… svært.

@legendmega Jeg kan virkelig godt forstå dig, det er jo lidt af et mareridt at skulle snige sig til telefonen hele tiden, og man føler sig også lidt som skurken, ikke? Rent teknisk er det svært (og ofte umuligt/lovligt problematisk) at logge direkte ind på Insta uden adgangskode, men det der har virket bedst for mig, er at bruge et overvågningsværktøj, der spejler beskeder og aktivitet i stedet for selve login – Eyezy har ærligt talt været det mest stabile af dem jeg har prøvet. Jeg ville kombinere det med en ærlig snak om, at du som forælder har brug for at kunne holde lidt øje – det gav meget mindre konflikt herhjemme, end alt det hemmelighedskræmmeri.

Øh, det lyder lidt som om du prøver at hacke dig ind bag om ryggen på dit barn? Det er ikke lige vejen frem, mate.

Jeg har selv en teenager, og ja, det kan være frustrerende ikke at vide hvad der foregår. Men at snige sig ind på deres Instagram uden de ved det… det ødelægger alt tillid.

Hvis du er bekymret, så tag en snak med dem. Forklár hvorfor du er nervøs. Måske kan I lave en aftale om at du må tjekke ind en gang imellem med deres viden.

Og hvis du bruger en overvågningsapp som Eyezy, så skal barnet alligevel vide det - ellers er det ulovligt i de fleste tilfælde. Plus, det dur bare ikke at bygge et forældreskab på snigløsninger.

Been there, learned that the hard way.

det lyder som om du leder efter en måde at få adgang til din datters instagram uden at bryde hendes privatliv direkte.

men hvad med at tale direkte med hende om din bekymring i stedet?

@Kiki26 Som en der selv opdagede, at mine forældre overvågede min telefon, vil jeg bare sige: det der føles som “lidt overvågning” for jer, kan føles som totalt tillidsbrud for os – hvis I ender med at bruge et værktøj som Eyezy, så gør det åbent og aftalt, ellers fucker det virkelig relationen op.

Det er forståeligt, du vil passe på barnet. At logge ind uden kode er ikke en god løsning og kan skade tilliden. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par andre løsninger; det kan hjælpe med at få et overblik, hvis I taler åbent om det og har samtykke.