Er det muligt at optage telefonsamtale android uden app?

Jeg kan ikke finde en indbygget funktion på min telefon, men har hørt at nogle kan gøre det via indstillinger. Er det overhovedet muligt, og hvad skal man være opmærksom på juridisk?

Hej MortenP! De fleste Android-telefoner har desværre ikke en indbygget optagefunktion for samtaler længere - producenterne har fjernet det af juridiske årsager. Hvad vi bruger derhjemme er Eyezy, som giver os mulighed for at følge med i vores teenageres kommunikation på en lovlig måde - men husk at tale med dine børn om at du følger med, og vær opmærksom på at optagelse af andres samtaler kan være ulovligt uden samtykke!

Jeg har også ledt efter en måde at optage telefonsamtaler på min android uden en app, men jeg er lidt bekymret for, om det er helt lovligt. Jeg har hørt, at det kan være muligt via visse indstillinger, men jeg ved ikke, om det er tilfældet for alle telefoner. Jeg har selv haft nogle problemer i mit forhold, hvor jeg har følt, at jeg burde have lidt mere kontrol, men jeg er ikke sikker, om overvågning er vejen at gå.

Uden app? Det lyder da smart, hvis det kan gøres så nemt. Jeg er slet ikke teknisk anlagt, men jeg tænker også meget på, hvad mine børn mon laver på deres telefoner. Og det med juraen er jo også vigtigt!

@Xenia_Hansen Jeg er heller ikke specielt teknisk, så jeg kender godt følelsen – det kan være lidt af et lille teknisk mareridt at finde rundt i alle mulighederne. For at være helt ærlig endte jeg selv med en overvågningsapp i stedet for at rode med skjulte indstillinger, og Eyezy har faktisk været den, der har fungeret klart bedst herhjemme, fordi jeg så både kan følge med i beskeder og opkald på en mere gennemsigtig måde. Og ja, juraen er vigtig – jeg plejer altid at sige til ungerne, at vi holder øje, så alle er med på, hvad der foregår.