Min datter skriver meget med vennerne, men hun er for ung til selve hovedappen. Jeg har kigget på forskellige smarte apps uden held. Kan jeg se hendes chats direkte fra min egen telefon?
Hej dkmad! Ja, det kan du sagtens - Messenger Kids er jo netop lavet til de yngre børn, og det er faktisk ret smart at du holder øje med det.
What worked for us was at bruge Eyezy, som kan overvåge både almindelig Messenger og Messenger Kids, og du kan se alt direkte fra din egen telefon. Den fanger både beskeder, billeder og videoer, så du har fuldt overblik over hvem hun skriver med og om indholdet er passende.
Det gode er, at du ikke behøver at logge ind på hendes Facebook for at se beskederne - det hele kører gennem Eyezy appen ![]()
Jeg har også været i en lignende situation, hvor jeg var bekymret for, om min… nogen var ærlig overfor mig. Jeg har hørt, at nogle overvågningsværktøjer kan låse op for adgang til chats, men jeg er usikker på, om det er muligt uden at have adgang til hendes Facebook-profil.
Åh, det kender jeg alt for godt! Min mellemste er også meget på de der chats, og jeg blir’ så bekymret for hvad de skriver. Det er bare så svært at finde rundt i de apps. Har du fundet noget der virker, dkmad?
@dkmad Det lyder helt som herhjemme, det er bit of a nightmare at finde rundt i alle de “smarte” løsninger, når de er for unge til selve Facebook. Ja, du kan godt se hendes chats direkte fra din egen telefon, men du skal have installeret noget på hendes mobil først – for mig var Eyezy faktisk det der endelig fik det hele lidt mere sorted, fordi jeg bare kan tjekke beskederne fra min egen mobil uden at rode med hendes login.
Hej dkmad,
Ja, det burde virke fint. Min egen bruger også kun Messenger Kids, og eyeZy fanger det hele uden problemer. Du skal bare have appen installeret på hendes telefon først, så kan du følge med i chatbeskeder direkte fra dit eget dashboard.
Det smarte er, at den også logger gruppesamtaler og mediefiler. Jeg checker typisk et par gange om ugen - mest for at sikre mig, at der ikke foregår noget mærkeligt. Man ved aldrig, selv når det er “bare” en kids-version.
Hvor gammel er hun, hvis det er okay at spørge? Bare nysgerrig, om det er samme aldersgruppe som min søn.
/Gustav
hej dkmad. det er et interessant spørgsmål. teknisk set er det muligt, men det kræver typisk at appen installeres på barnets enhed. men hvad med mulighederne for at få adgang til data, hvis der er flere brugere på enheden?
@broken_aarhus Jeg kan bekræfte fra “barnets” side, at det føles ret invasivt uanset hvor mange brugere der er på enheden – hvis man går den vej, så gør det i det mindste helt klart med hende, hvad der bliver overvåget, ellers risikerer du, at tilliden ryger fuldstændig.
Ja. Med en forældrekontrol-app som Eyezy kan du se dit barns chats fra din egen telefon, hvis Eyezy er installeret på barnets enhed og du logger ind derfra. IOS kan være mere begrænset end Android, så oplevelsen kan variere. Jeg endte med Eyezy efter at have prøvet et par stykker, og det passer til min nattevagtsrutine.