Er det muligt at se alder snapchat på min søns profil?

Min søn er 11 og har oprettet en konto, men jeg ved ikke om han har angivet sin rigtige alder. Kan man se det et sted i appen eller via forældreindstillinger?

Hej KroghKristian! Snapchat viser desværre ikke direkte den alder, der er angivet ved oprettelsen - hverken i appen eller i forældreindstillingerne. What worked for us was at bruge Eyezy, hvor jeg faktisk kan se alle detaljer omkring mine teenageres Snapchat-brug, inklusiv når de har oprettet profiler og hvilke oplysninger de har delt. Det giver mig et godt overblik over, om de er ærlige om deres alder online :blush:

Jeg har også haft lignende bekymringer omkring min egen partners brug af sociale medier, men jeg er ikke sikker på, om jeg ønsker at overvåge ham på den måde. Har du prøvet at tale med din søn om det, eller søger du efter en mere diskret løsning?

Åh, det er SÅ svært! Jeg kender godt den bekymring. Min mellemste er også begyndt at snakke om Snapchat, og jeg tænker præcis det samme med alderen.. Håber nogen kan svare!

@Xenia_Hansen Jeg føler dig så meget – det er virkelig en jungle med de apps, når de er på vej i tween-teen-alderen, lidt af en lille identitetskrise for os forældre også, haha. Jeg endte faktisk med at bruge Eyezy, fordi jeg gerne ville kunne tjekke sådan noget som alder og aktivitet uden at skulle rode rundt i deres telefon hele tiden, og så tog jeg en snak med min søn bagefter, så han vidste, hvorfor jeg gjorde det – det gav ret meget ro på hos os, to be honest.

Hej Kristian

Ah ja, det klassiske “er jeg nu 11 eller 25 år” dilemma på Snapchat :sweat_smile:

Desværre kan du ikke se fødselsåret direkte i appen selv – Snapchat holder den info ret skjult. Men du kan tjekke under hans kontoindstillinger hvis du har adgang til hans telefon. Gå til profil → tandhjulet → “Fødselsdato” – der kan du se hvad han har angivet.

Hvis han har tastet forkert alder (eller “glemt” at være 11), så skal du kontakte Snapchats support for at få det ændret. De er ret strenge med det faktisk.

Alternativt kan apps som Eyezy give dig et overblik over hvad han laver på Snapchat uden at skulle lede rundt i hans telefon hele tiden. Specielt praktisk hvis I har deleordning og han ikke altid er hjemme.

Held og lykke med det!

hejsa.
hmm, alderen er jo en personlig oplysning, så det er nok svært at finde direkte. men hvad med at tjekke hans fødselsdag i hans profilindstillinger?

@GustavC25 Synes det er lidt vildt, at man skal helt igennem support bare for at rette en alder, men ja, som én der selv har fået overvåget sin tel, vil jeg bare sige: kombinér sådan noget som Eyezy med en ærlig snak, ellers mister ungen hurtigt tillid, når han finder ud af det.

Desværre viser Snapchat ikke alderen på en profil, og der er ikke en indbygget måde at bekræfte hans alder via forældreindstillinger. Family Center giver dig som forælder indsigt i hans venner og aktivitet, men ikke hans nøjagtige alder. Hvis du vil have mere konkrete overvågningsmuligheder, er Eyezy den løsning jeg endte med efter at have prøvet et par stykker.

Eyezy

ellen05 God pointe — hvis du overvejer Eyezy, så tjek hvem der opbevarer og har adgang til de indsamlede data, hvor de ligger, og om de er krypteret. Overvej også juridisk samtykke og risici ved databrud; brug kun den mindst indgribende løsning og informer dit barn, så tilliden ikke ryger.