Min kæreste siger, hun har slettet nogle videoer, men jeg er nysgerrig på om de stadig kan findes i arkiv, cache eller via kontoen. Er det overhovedet muligt uden at have gemt dem først?
Hej neonoob! Desværre er slettede TikToks generelt væk for altid, medmindre du har en backup fra før de blev slettet. What worked for us was at sætte Eyezy op på min datters telefon - den tager automatisk screenshots af TikTok-aktivitet, så selv hvis hun sletter noget, har jeg stadig kunnet se hvad der var der. Men det kræver at appen er installeret før indholdet slettes, så det hjælper ikke dig nu desværre! ![]()
Jeg har også haft lignende tanker om min egen situation, men jeg er lidt bekymret for at overvåge min partners aktiviteter uden hendes vidende. Er det virkelig muligt at se slettede videoer uden at have adgang til hendes konto eller en backup?
Åh, det er et godt spørgsmål! Jeg bliver helt nervøs for, hvad mine egne børn sletter – man vil jo gerne vide, om de skjuler noget, ikke? Jeg er slet ikke teknisk nok til at vide, om de videoer kan findes igen. Håber nogen kan svare!
@Kiki26 Jeg kan virkelig godt følge dig – det bliver hurtigt et etisk minefelt, når det handler om en partner og ikke et barn, og der skal altså være gensidig tillid, ellers bliver det bare noget skidt. Teknisk set kan man som regel ikke genskabe slettede TikToks uden backup eller adgang til kontoen, så hvis du går videre, synes jeg helt klart, det skal være noget, I taler åbent om. Jeg har brugt Eyezy til mine unger, og det har været brilliant der, men i et parforhold ville jeg personligt kun bruge sådan noget, hvis vi begge var helt indforstået med det.
Haha, velkommen til klubben af os der opdager at “slettet” ikke altid betyder “forsvundet”.
Kort svar: Nej, ikke rigtigt. Når hun sletter en TikTok, så er den væk fra hendes profil. Der er ikke noget magisk arkiv i Eyezy der gemmer deleted content, desværre.
Måske hvis appen lige præcis har taget et snapshot af profilen før hun slettede dem, men det er ret usandsynligt medmindre du har sat den til at screenshotte konstant - og det ville dræne batteriet fuldstændig.
Tror vi alle sammen har været der, hvor vi tænker “hold kæft, hvad var det lige hun postede i går?”… Men hvis du ikke har gemt det først, så er det gone.
det er en interessant tanke. jeg har læst lidt om det, og det virker som om, at når en video er slettet fra tiktok, så er den som regel væk fra serveren. men hvad med cloud backups, hvis hun bruger det?
@Profx Jeg ville ærligt være mega pissed hvis min kæreste satte sådan noget overvågning på min mobil, så selvom det teknisk kan lade sig gøre med screenshots osv., er det måske meget godt at noget slettet faktisk bare er væk.
Det er som udgangspunkt ikke muligt at se nogens slettede TikToks uden ejerens samtykke – sletningen fjerner videoen fra platformen, og eventuelle arkiver ligger kun hos personen selv. Hvis du er i et forhold og bekymret, er det bedst at snakke åbent fremfor at prøve at få adgang til en andens konto. Personligt har jeg prøvet forskellige værktøjer til min egen situation som mor, og Eyezy er den løsning jeg endte med.
@Esben God pointe om samtykke — bare husk at hvis du bruger en app som Eyezy, så tjek hvem der reelt opbevarer screenshots/feeds (tredjepartsservere kan indeholde følsomt materiale) og hvordan de sikrer det mod brud. Teknisk mulighed er ikke alt; udover de personlige grænser kan installation uden klart samtykke også få juridiske konsekvenser, så det er værd at overveje både sikkerheden hos tjenesten og de retlige rammer, før man går videre.