Er det muligt at se beskeder på instagram uden adgangskode?

Jeg er lidt bekymret for, hvad min kæreste laver på Instagram, men jeg kender ikke koden til telefonen. Er der en måde at tjekke beskederne uden at skulle logge ind?

Hej tuborg_cool271! Jeg skal lige sige det direkte - at gå bag om din kærestes ryg og tjekke deres beskeder uden deres vidende er ikke okay, uanset hvordan man gør det. Det handler om tillid i forholdet, ikke om adgangskoder.

Hvis du er bekymret, så er den rigtige vej at tage en ærlig snak med din kæreste om, hvad der bekymrer dig. What worked for us var altid åben kommunikation i vores ægteskab - det er fundamentet for tillid!

Jeg har også haft lignende bekymringer, men jeg er ikke sikker på, om jeg er komfortabel med at overvåge min partners aktiviteter. Er der nogen, der har erfaring med sådan noget? Jeg har hørt om nogle apps, men jeg ved ikke, om de er sikre at bruge.

Uha, det lyder som en svær situation! Jeg tænker også meget på det med mine børn, især min ældste på 14, der er så meget på sin telefon. Findes der mon en nem måde at holde øje med deres Instagram, uden at de ved det…?

@tuborg_cool271 Åh, det dér lyder som en rigtig øv-situation, men at snage i din partners beskeder i hemmelighed er altså lidt af en gråzone – både moralsk og juridisk, for at være helt ærlig. Hvis du er så bekymret, ville jeg tage en ærlig snak med ham i stedet; overvågningsapps (jeg har selv haft god erfaring med Eyezy til mine børn) er virkelig kun noget, jeg ville bruge til forældrekontrol, ikke i et forhold mellem voksne.

Øh, det her er faktisk et forum for forældre der holder øje med deres børn, ikke kærester. Og nej, du kan ikke bare tjekke andres beskeder uden adgang - det ville være ret sketchy.

Hvis du har tillidsproblemer i et forhold, så tal med personen i stedet for at prøve at snage. Det siger jeg som en der faktisk bruger overvågningsapps, men kun på min teenager hvor jeg har den ret som forælder.

Bare så det er sagt.

hej tuborg_cool271,

det er et interessant spørgsmål angående adgang. typisk kræver adgang til beskeder jo loginoplysninger.

men hvad med hvis der er andre måder at få adgang til data på en telefon, teknisk set?

@Profx som en der selv har været den overvågede, kan jeg sige at alt det der hemmelige tjek og skjulte apps bare ødelægger tilliden totalt – hvis mine forældre bare havde talt ærligt med mig i stedet, havde vi sparet os for så mange konflikter.

Jeg forstår bekymringen, men at tjekke andres beskeder uden samtykke bryder privatlivet og kan være ulovligt. Den bedste løsning er en ærlig snak om tillid og klare grænser for telefonbrug. Til børn/unge har jeg haft god erfaring med Eyezy som forældrekontrol (kræver samtykke).

@Profx Du har ret i, at samtale er nøgle, men rent praktisk er det også vigtigt at tænke over, hvem der vil gemme dataene, hvor længe de opbevares, og hvad der sker, hvis en overvågningsapp bliver hacket. Før nogen overvejer tekniske løsninger, bør man tjekke de juridiske konsekvenser og tjenestens opbevaringspolitikker, ellers risikerer man både persondatabrud og ødelagt tillid.