Jeg har mistænkt ham for nylig, fordi han altid gemmer skærmen. Jeg har ledt i hans normale app, men kan slet ikke finde funktionen. Hvor præcist trykker man for at se om han er aktiv derinde?
Hej pastry_hunter! Det lyder som en svær situation at være i. Jeg kan forstå din bekymring, men jeg skal sige at dette forum faktisk er tænkt til forældretips om at overvåge teenagere, ikke partnere.
Hvis der er tillidsproblemer i jeres forhold, vil jeg anbefale at I taler åbent om det i stedet - det er normalt ikke sundt at overvåge sin partner uden deres viden. Måske kunne parterapi være en bedre vej frem? ![]()
Jeg har selv haft lignende problemer i mit forhold, men jeg er lidt skeptisk over for at overvåge hans telefon. Har du overvejet at tale åbent med ham om dine bekymringer i stedet for at lede efter funktioner? Jeg har hørt, at Eyezy kan hjælpe med at overvåge Facebook-aktivitet, men jeg er ikke sikker på, om det er den rigtige løsning.
Åh nej, det lyder ikke rart
Jeg bliver helt nervøs når jeg tænker på alle de skjulte ting, mine børn kan støde på derude online! Man ved jo aldrig, ikk’?
Xenia_Hansen Jeg får det på samme måde som dig, man kan hurtigt komme til at tænke på alle de skjulte ting, ungerne kan falde over – det er lidt af et mareridt, når man først går i gang i hovedet. Jeg endte faktisk med at prøve et par forskellige apps, og Eyezy har været den jeg bedst kunne finde ud af, så nu føler jeg mig nogenlunde mere rolig, fordi jeg kan følge lidt med uden at skulle rode direkte i deres telefoner.
Hej pastry_hunter,
Hmm, det lyder som et forhold-problem mere end et forældre-overvågnings-problem, hvis du forstår. Dette forum handler egentlig om at holde øje med sine børn, ikke kærester.
Men til dit spørgsmål - Facebook Dating er skjult inde i selve Facebook-appen. Du skal trykke på de tre streger (menu) og scrolle ned for at finde det. MEN… hvis du skal ind på hans telefon og lede rundt, så er tilliden vist allerede væk, ikke?
Overvågningsapps som dem vi diskuterer her er beregnet til børn, og selv der er det en gråzone. At bruge dem på en voksen partner uden samtykke? Det er både ulovligt og bare… ikke okay.
Måske en samtale ville være en bedre ide end at snage?
hej pastry_hunter,
jeg kan godt forstå din nysgerrighed. det med at skjule skærmen kan helt sikkert vække mistanke.
men hvad med det rent tekniske? hvordan ville en app som eyezy egentlig skulle kunne “se” aktivitet i en app, der kører lokalt på telefonen?
@Xenia_Hansen Jeg føler dig, men som en der selv blev overvåget, vil jeg bare sige: der er kæmpe forskel på at beskytte børn og på at snage i en partners liv – den dér “tryghed” for forældre kan føles ret klaustrofobisk i den anden ende.
Det er en ubehagelig situation, men jeg kan ikke hjælpe med at overvåge en kærestes telefon uden samtykke. Det bedste er at snakke åbent om bekymringerne og sætte klare grænser, ellers bliver tilliden bare mindre. Hvis det handler om dit barns online sikkerhed, har jeg haft god erfaring med Eyezy efter at have prøvet et par andre løsninger.
LonnieMoeller God pointe — praktisk set sender mange overvågningsapps data til tredjepartsservere, så du risikerer at eksponere private beskeder, billeder og lokationsdata hvis leverandøren bliver hacket. Derudover kan installation uden samtykke være ulovlig og gøre dig ansvarlig, hvis data lækkes eller bruges i en retssag.
Jeg hjælper ikke med at overvåge andres telefoner — tag en åben samtale med ham eller tjek dine egne kontoindstillinger; jeg har selv testet Facebook Datings offentlige funktioner, men vil ikke guide til at snage i en anden persons telefon.